Shorts/Badbyxor -kombination?

Hej.

Det är så att ibland när jag är ute och går med hunden så går jag förbi nån sjö, och då skulle det vara skönt att bara kunna plumsa i utan att behöva ha med sig ett par extra badbyxor.
Förra sommaren hade jag ett par vanliga team-sportia shorts i polyamid, vilka inte var alltför trevliga att ha på sig efteråt.

Skulle därför behöva antingen ett par snabbtorkande shorts som torkar på 5-10 minuter medan man har dom på sig i solen, eller ett par nano-behandlade kanske, som är helt vattenavvisande?

Några idéer?
 
Eller ha med ett par kallingar och en liten plastpåse, får lätt plats i fickan på shortsen, så badar du i kallingarna..

Mvh // johannes
 
Jag skulle titta på surfshorts från Patagonia eller Houdini. Mina från Patagonia är super och de jag känner med motsvarande från Houdini är också mycket nöjda. Finns på ex. Addnature.
 
Blöt

under shorts eller badbyxor är ingen komfort IMHO.

Ta med en mirakeltrasa typ 25X25 cm så du kan torka dig efter badet och bada naken. Mirakeltrasan torkar bra tar liten plats och kan vridas ut nästan till torrhet ganska enkelt.

Vill du ha ett par badbyxor kan du väl ta med det också men att sambruka dem som shorts efter badet utan att kunna torka både byxor och underdel innan tror jag inte på för egen del.

Thure
 
Tror nog naken eller kallingar är uteslutet då de sjöar jag rör mig vid inte direkt är obefolkade :D Och jag vill helst slippa byta om och tänka på att innan jag ger mig ut att jag ska ha med mig badkläder och handdukar.

Hittade ett par "amfibie shorts" av Haglöfs .

Nån som har nån erfarenhet av dom?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.