• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Samåka Sthlm-Kiruna

Hej,

Jag skall ut på min 2-3 veckors tur upp till Kebnekaisefjällen i Juli... sannolikt åker jag runt den 2-4 juli... och hem 2-3 veckor senare...

Finns det någon ûberflexibel, trevlig människa som skall åka samma väg, och kan anpassa sig?

Anledningen till att jag väljer bilen och vill ha en ûberflexibel reskompis är:

- Kan pg a jobbet (suck)inte spika/boka min resa för långt innan.
- Vill inte känna mig låst kring en hemresa utan vill att min solotur tar slut när jag känner för, eller i värsta fall kräver det, och inte när mitt tåg/flyg går hem.
- Trevligare att resa fler.
- Säkrare att fler delar på körningen.
- Kul att resa genom Sverige... kanske gör någon avstickare, köra via Norge?
- Miljövänligare att åka fler.
- Billigare.

Eftersom jag är så oanpassningsbar, så är det helt ok med sällskap enkel resa, du kan ju ta tåget tillbaka... när det passar dig.

Thomas
 
Ok... lite svalt intresse... jag skulle kunna tänka mig att spika hemresan också... för att vara lite mer flexibel ;)...

Thomas
 
Sista försöket...

... jag har nu 24h på mig att avboka flyget, som är min alternativa resa... sen är inte bilresan något alternativ längre.

Thomas
 
Hej!

Jag har planerat att åka upp till Kiruna och Ishotellet i slutet av juli (kommer befinna mig i Västerbotten från ca 15 juli) och planerar då även att åka upp till Keb för att ev göra en topptur - beroende på väder.

Jag skulle absolut vara intresserad av att åka med på hemvägen och är öppen för datum. Vet själv inte säkert när jag ska hem - bara att det blir i slutet på juli.

Hör av dig om det kan vara intressant!
/ELisabeth
 
Re: Hej!

10728; sa:
Vet själv inte säkert när jag ska hem - bara att det blir i slutet på juli.
/ELisabeth

Hej Elisabeth,

Det låter lite tight... jag är uppe 2 veckor och jag åker hem senast den 17´e och det är ju mer i mitten av juli... veckan därpå måste jag tyvärr vara på jobbet... så det går inte att skjuta på resan heller...

Thomas
 
Attans då!

Det hade ju varit trevligt att få sällskap. Men jag åker ned senare än vad du planerat. Hoppas du får med dig annat sällskap då! /Elisabeth
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.