Säsongspremiär !

Visst är det kul att testa isbryteri "bara-för-att" och förra veckan tog jag som vanligt sats när jag kom tillbaks till viken men den här gången landade jag inte på isen utan fastnade i ett stycke drivisbälte så det var bara att kliva-hasa sig ur och bryta is manuellt. Det gick ett par på hundpromenad längre in i viken som jag nästan skrämde slag på där jag släpade, sam och drog kajag genom issörjan och jag blev tvungen att skrika "VAD NI GÖR SÅ RING INTE 112 FÖR GUDS SKULL!"

Torrdräkten är guds gåva till leksugna vuxna barn.:)
 
Jag låg och rolltränade för några vintrar sedan utanför piren i Vikhög, och upptäckte att jag var betittat av en vinterpåpälsad och uppenbart bekymrad dam på piren. Efter ett tjugotal rollar ropade hon: "behöver du hjälp"! När jag förklarade situationen visade hennes ansiktsuttryck att den hjälp hon hade i tankarna nog inte var sjöräddningen utan ett par starka vårdare från akutintaget på S:t Lars...
 
Vanlig reaktion

Jag känner igen mig i situationen. Den reaktionen har väl många av oss fått, till exempel då vi avslöjar att vi cyklar till jobbet vid mulet väder, eller till och med vid lite duggregn...
/ Johan
 
Underbart

Jag låg och rolltränade för några vintrar sedan utanför piren i Vikhög, och upptäckte att jag var betittat av en vinterpåpälsad och uppenbart bekymrad dam på piren. Efter ett tjugotal rollar ropade hon: "behöver du hjälp"! När jag förklarade situationen visade hennes ansiktsuttryck att den hjälp hon hade i tankarna nog inte var sjöräddningen utan ett par starka vårdare från akutintaget på S:t Lars...
Tack för dagens garv.

Jag har ju fått många kommentarer och speciellt till mitt förhållande till is. Nu i vinter har jag försökt få ett par vänner att plåta mig nu i vårlossningen, sittande på en spark i vårsolen med pimpelspöet i ena handen och ryggsäck och kaffetermosen stående på isen bredvid, där framdelen på sparken står på fast is och bakdelen på ett isflak och där det är öppet vatten under sparken men dom blåvägrar.

Ni kanske anar ett Practical joke?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.