Säsongspremiär.

Har vart en del gafflande om utrustning på sista tiden så jag änkte kolla om det är ngn fler än jag som varit ute i skogen på det senaste. Tog premiärturen här i E-tuna idag. Hur kul som helst att vara i sadeln igen. Tror dock att jag får vänta en stund innan det blir en andra tur, det sliter en del på stigarna att cykla när det är så pass blött som det är här just nu.

Så: Cyklar ni nåt eller hänger ni bara över Biltemakataloger (!) och osmord utrustning :] ?

Erik, lerig.
 
roggbiv; sa:
Så: Cyklar ni nåt eller hänger ni bara över Biltemakataloger (!) och osmord utrustning :] ?

Cyklotekets katalog har kommit nu, så jag drömmer mig bort i den istället.

Var ute med cykeln en liten tur i veckan och hoppades på att kunna ta en längre tur nu i helgen. Men det har regnat och blåst en massa hittills :(
 
Var ute på årets första pass i onsdags. Det var fint väder här i mitten av Småland, varmt med dock lite väl mycket vind. Men men, man kan inte få allt. Jag cyklade dock mest på landsvägar och större stigar, sen blev det en lite runda i skogen.

Men nu har vädret blivit sämre igen. Så idag får man ge sig ut på ett löppass istället.

mvh
Admir
 
Flytta till skåne istället, här har det varit cykelbart i stort sett hela vintern förutom nån vecka med snö och is. Att skidåkningen dock inte är nåt att hänga i julgranen är en annan femma.
 
Säsongspremiären är nära, cyklade senast vid Jul...
:)

Väntar på min nya Scott-cykel...ska bli kul med ny hoj till den här säsongen!!!
 
Säsongspremiär? Jag cyklar i skogen hela året. Ibland är det lämpligare med skidor än med cykel, men dom gångerna blir det psyke träning istället :)

På söndagarna kan man tävla i Keps Cup (i Stockholm) om man är sådan. Kolla på http://www.scf.se/stockholm

Var ute på en 10 timmarstur i lördags. Bitvis (ganska många bitar) var det helt ocyklingsbart så man fick bära cykeln. Hittade iofs lite spännande saker i en bäck.

Läs mer här: http://happymtb.org/forum/read.php?f=1&i=23037&t=23037

/Mattias
 
Jovisst kan man cykla året runt, men framåt våren så får man "cykelvårkänslor"!

Jag har precis bytt fram- och bakväxel. Injustering måste göras, sen ska jag ut! (Det verkar dock vara sparsamt med mtb-terräng här ikring Bremen).

/Håkan
 
Polarn och jag tog ut våra nyinköpta Jekyll 1000.
Tämligen blött och vattensjukt...
Vi tog det som en testrunda - det behövdes lite justeringar här&där.
På tisdag bär det av igen!!!
 
LasseN, du råkar inte vara polare med AJ?

Såg på ett annat forum att ni hämtat hem era jekylls från Tyskland (om det är rätt person alltså :))

/Mattias
 
mlindstrom; sa:
Var ute på en 10 timmarstur i lördags. Bitvis (ganska många bitar) var det helt ocyklingsbart så man fick bära cykeln. Hittade iofs lite spännande saker i en bäck.

/Mattias

Är det nåt att skryta med, en rutten älg...
Nåja var glad att du inte körde på den :)
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.