Sälar i sikte

Tjingeling i lingonskogen.

Jag utgår från bjöla hamnen i göteborg och undrar var man kan paddla för att se sälar - helst då i södra skärgården - och när på året, spelar tiden någon roll dvs kväll morgon osv.
Hur lång tid tar det att nå dit osv? Kortsakt vill jag veta allt.

Tupperware seglaren.
 

avslutad210712

Gäst
michaelnurse; sa:
Tjingeling i lingonskogen.

Jag utgår från bjöla hamnen i göteborg och undrar var man kan paddla för att se sälar - helst då i södra skärgården - och när på året, spelar tiden någon roll dvs kväll morgon osv.
Hur lång tid tar det att nå dit osv? Kortsakt vill jag veta allt.

Tupperware seglaren.

Skippa kanoten och ta tåg/flyg till luleå :)

http://tv4.se/visa/?ID=323494
 
michaelnurse; sa:
Jag utgår från bjöla hamnen i göteborg och undrar var man kan paddla för att se sälar - helst då i södra skärgården - och när på året, spelar tiden någon roll dvs kväll morgon osv.
Jag såg en ensam säl flera gånger i vintras, på dagtid. Kanske varannan tur. Denna nyfikna sälsjäl softade oftast i närheten av de mindre öarna innanför Köpstadsö, typ väster om St.Förö eller söder om L.Förö. Jag har också sett ett par sälar innanför Rivö.

Utanför Södra Skärgården skall de finnas fler, och även andra delar av året. Har jag hört. Du får nog fler svar...

Jag tror de flyttar sig en del, delvis efter hur vi sjöfarare rör oss (och på sommaren är det ju trång trafik här...)

Patric
[Ändrat av olle11 2004-06-04 kl 09:06]
 
Särö

Utanför Särö dvs strax söder om södra skärgården finns det sälar att kika på, jävligt roliga krabater :)
 
lite var som helst...

I förrgår vet jag en kollega som såg 2 sälar vid nya Elfsborgs fästning. Annars är det säkraste kortet (där jag själv har sett säl) i södra skärgården runt omkring tistlarna.

/mikael
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Arneri Sälar och kanotister Paddling allmänt 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.