Ryggsäcks Skydd?

Hej alla skulle behöva hjälp med att hitta en produkt.

Det jag letar efter är ett skydd som man lägger in sin ryggsäck i när man ska ut och flyga för att inte alla remmar ska slitas av när de fastnar i rullbandet. Visst brukar incheckningspersonalen se lite sur ut när man lämnar in sin ryggsäck men det kan jag leva med, det är mer självbevarelse drift (så man slipper komma fram med avslitna bärremmar.

Såg en sån här produkt för några år sen. Finns den fortfarande kvar eller tvingas man sy en själv.

Det jag har tänkt mig är typ en hockey trunk i väldigt tunt mtrl som lätt kan packas ner när man kommer fram.

Har ni alla pryl tokiga sett något så blir jag hemskt glad (Annars får jag väll sy något själv)

-Åke
 
Tjock plastsäck.

Hej!

När jag jobbade på resebyrå fick vi tipset att be våra kunder packa in "krångliga" saker typ barnkärror, ryggsäckar etc, i en tjock plastsäck. Vissa flygbolag har dessa (en lång tub som de klipper av i lämpliga längder) till förfogande på flygfältet.

Om du inte får reda på från ifrågavarande flygbolag om de har denna tjänst, kan det löna sig att söka upp en affär som saluför plastartiklar (vet tyvärr inte vad de heter i Sverige, i Finland sku jag rekomendera Etola). Dessa butiker brukar ha tjockt plast som du kan packa in rycksäcken i och dra några extra varv hållbart tejp runt.

Jag har själv flugit med rinkan inpakcad i en pafflåda men det var ingen hit, rekomenderas inte!


Hoppas du hittar en lösning som passar dig.

H,
Terese
 
Fjällräven har en lite enklare variant som är billigare än Haglöfs. I princip en stor nylonpåse med dragkjedja och ett handtag. Vet att även att det har funnits på Stadium butikerna av deras eget märke Everest.
 
SAS egen...

På de flesta flygplatser har dom sk barnvagnspåsar som är utmärkta för ryggan. Visserligen var det en vänlig herre på Arlanda utrikes som "upplyste" mej om att dom minsann bara skulle användas till barnvagnar och istället gav mej en tunn säck som gick sönder redan i incheckningen. Dock har jag upptäckt att barnvagnssäcken finns tex vid självincheckningen i Arlanda inrikes så om man som jag saknar moral så... :)

För övrigt kan jag meddela att fjällrävens flight bag är rätt trång om man har en stor rygga, min 90l+ fick inte plats i deras L, Haglöfs är större, nästan så stor att man måste ha en rem att spänna runt om inte ryggan är knökfull.

/M
 
Om man inte måste ha heavy duty hardcore kassaskåpssäkert så funkar det också med ett vanligt regnskydd för ryggor och en packrem runt det.
Själv brukar jag bara "kitta" till" ryggan och se till att bärsystem och remmar är väl åtdragna och undanstoppade. Har man inte en rygga av bläckfiskmodell (med tusen miljarder hängslängande remmar) så är det ganska lugnt.
 
Brevsäck

Postens grå säck.
Superstark, bara att sy om som du vill ha den, bjud din brevbärare på semla så ordnar det sig!

Jag har haft en uppsprättad säck som skydd för repet mot backen vid klättring.



JL
 
Re: Brevsäck

Lorre2; sa:
Postens grå säck.
Superstark, bara att sy om som du vill ha den, bjud din brevbärare på semla så ordnar det sig!

Jag har haft en uppsprättad säck som skydd för repet mot backen vid klättring.



JL


Det finns flera olika sorters postsäckar. En kraftig grå med förstärkning i botten, sedan finns det en utan förstärkning i botten som också är lite tunnare. Sen finns det de färglada postsäckarna också. Postsäckarna finns i 3-4 olika storlekar beroende på vilken sort man kan behöva.

En postsäck borde vara perfekt att ha ryggsäcken i när man flyger...att man aldrig tänkt på det. Semla mot postsäck låter rätt bra =)

/PostisSajber
 
Tatonka Stuffsack

Ett ganska billigt alternativ är annars Tatonka Stuffsack som kan köpas från Sportsnet (www.sportsnet.se). Den största modellen, XL, har en bottendiameter på 40 cm och en höjd på 80 cm. Beräknar man volymen bara på måtten så innebär det ju strax över 100 liter. Stuffsack är utrustad med rullstängning och gjord i ett vattentåligt, mjukt material vilket gör att den inte tar så stor plats när man väl rullar/viker ihop den..

Ta en titt, kanske kan detta vara ett alternativ. Finns under "Resa och fritid" -> "Väskor/förvaring" på ovanstående hemsida.

[Ändrat av mabrahamsson 2003-02-16 kl 19:05]
 
Re: Re: Brevsäck

sajberjohan; sa:
Lorre2; sa:
Postens grå säck.
Superstark, bara att sy om som du vill ha den, bjud din brevbärare på semla så ordnar det sig!

Jag har haft en uppsprättad säck som skydd för repet mot backen vid klättring.



JL


Det finns flera olika sorters postsäckar. En kraftig grå med förstärkning i botten, sedan finns det en utan förstärkning i botten som också är lite tunnare. Sen finns det de färglada postsäckarna också. Postsäckarna finns i 3-4 olika storlekar beroende på vilken sort man kan behöva.

En postsäck borde vara perfekt att ha ryggsäcken i när man flyger...att man aldrig tänkt på det. Semla mot postsäck låter rätt bra =)

/PostisSajber

Jag vill bara varna för ”postsäckar” ivf om det står ordet ”post” på den. Jag vet folk som fått åka runt på olika postkontor för att leta efter sin rygga pga att flygplatspersonalen har trott att det varit en riktig postsäck och istället skickat den till någon postterminal .
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pelar79 ryggsäcks problem Transportera 2
Hämtar99 Ryggsäcks fråga Transportera 7
Arne Bengtsson Ryggsäcks historia Transportera 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.