Robust tävlingskanot?

Undrar om någon här på forumet kan tipsa om robusta tävlingskanoter som fortfarande tillverkas. Många tävlingslådor är oerhört sköra och ömtåliga.

Den mest robusta tävlingskanot jag känner till är Struer Razor.

Finns det andra tävlingslådor av motsvarande robusthet avseende sittbrunnssarg m.m. som fortfarande är i produktion?
 
Anders,

Nu var det ju så att det jag frågade om inte alls berörs i din "hurtbulle"-tråd.

Med "robusthet" så avsåg jag hållbarhet/tålighet om det nu inte framgick.
 
Nä OK, i det avseendet var det bara Jaguaren som det "varnades" för. Men du har säkert kikat på Arneri:s sida, han skriver ju lite allmänt om utfrörandet också.
 
Robust?

Tävlings kajaker skall inte vara robusta :)

Och som vanligt får man det man betalar för. Kvalitets byggare som Struer och Van Duesen har drabbats hårt av lågpris importer.

Hans Friedel
 
Tövlingskanoter skall visst vara robusta och det är nelos kajaker. Vajdas är oxå ok vad gäller robusthet plastex har lite kvalitetsproblem vad gäller sittbrunn och fören på sina båtar men är annars robusta. Van dusen hade kanonkvalitet men är idag ifrånsprungna av nelo vad gäller struer så finns de fortfarande och gör kanoter men de låg nere ett tag blev ifrånsprungna av Van dusen.

Den absolut mest robusta kanot du kan köpa är en Comtex maratonkanot men de finns inte kvar som tillverkare.

Billiga skitkanoter finns men det är det nästan ingen som använder.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
freewheeler62 Streamliner S "robust" ? Paddling allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.