Road of Bones

Hej!

Vad jag har hört är Road of Bones endast farbar under vintern, då vattendrag är frusna och kan korsas på isen. Floderna tycks inte ha några broar, så på sommaren är passage inte möjlig. Är denna uppfattningen korrekt? Är det helt omöjligt att korsa dessa vattendrag?

Road of Bones lockar något enormt, men skulle ju helst cykla där vår/sommar.

Mvh skägg
 
Ewan Mcgregor och c/o tog sig bevisligen fram med motorcyklar i Long Way Round så med cyklar ska det väl inte vara några problem. Sen verkar ryska super-lastbilar gå där året runt som du kan lifta med om floderna är för höga.

Lycka till, ska också dit en dag!
 
Okej, skönt att höra att det verkar funka! :)

Ska kolla lite närmare på Ewan McGregor.

Mvh skägg
 
Nåt nytt?

Är det någon som har hört mer om road of bones på sommaren, har tittat på lite youtube- klipp och det verkar ju inte alltför badvänligt i vattendragen :)

Om man måste vänta på fordon att lifta med blir det ganska trist cykling.
 
Det brukar ju alltid vara lättare att gå över bäcken än vänta tills man är nere vid floden.
Långa vad i strida floder tär på krafterna och kräver ofta mycken torktid efter.
 
Road of bones

Jag korsade Ryssland från väst till öst i somras och körde då den gamla "road of bones" eller "old summer road" som ryssarna hellre kallar den. Inga problems, man slåss mot mygg och vattendrag men det är ju det som är grejen med det hela. Underbart att få se helt orörd natur i tiotals mil helt utan kalhyggen. Finns bilder på www.enduroadventure.se under galleri.
 
Vattennivåerna i floderna variera ju väldigt mycket. Om jag minns rätt så åkte väl Ewan Mcgregor och c/o ganska tidigt på säsongen?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
petmeu Silk road Långcykling 3
thowah Info om Merida Road 901 Långcykling 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.