reppris i frankrike?

Ska ner till frankrike snart och klättra. Behöver ett nytt rep och jag funderar på om jag ska vänta med att köpa det tills man kommer ner dit.

Är det nån som vet hur mycket det kostar där nere och tjänar jag på att köpa det här jämfört med att beställa tex ifrån northstar här hemma?

(kommer att va där nere ett tag och behöver inte ha repet med en gång så jag kan leta runt lite.)
 
Liten skillnad

Jag bodde bland grodätarna förra året och spanade runt en hel del i sportbutiker. Jag har inget konkret exempel i minnet nu, men mitt allmänna intryck av prisläget är att det högst är någon hundralapp billigare där än hos billiga återförsäljare i Sverige, t ex North Star Trading. Knappt lönt att ägna en massa tid att springa runt och leta!

http://www.globetrotter.de har de billigaste repen som jag har sett. Dry-behandlat Edelrid för ca 900 kr! Jag har ett sådant och är nöjd. Men så är nog störtal och andra prestanda inte i topp!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.