Racekajak för 40 kg person

Hej,
undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med vilka beg. kajaker för racing (rakt fram så fort som möjligt kajak) man skall vara intresserad av om man väger 40 kg. Balans är inte något problem. Som förälder kan jag i princip inget men modellen skall inte vara så gammal att den inte är anpassad för vingpaddel teknik så den inte svänger för mycket i dragen. Vilka fabrikat finns det och vilka modeller finns det för mycket lätta personer? Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig.
/PA

Nelo FW60 och Gaybo Cougar är ungdomskanoter som kanske kan vara värda att kika på. Hör med någon kanotklubb som håller på med racing ifall de har några förslag. Att gamla racingkanoter skulle svänga mycket med vingpaddel är en överdrift. Dagens racingkanoter svänger ungefär lika mycket för varje paddeltag.

Neumann fly 65

...kan neumann fly 65 vara något för en lätt paddlare. Finns det någon som har erfarenhet av modellen, jag har hört att den är tunn och vek fast det beror väl på materialval när man köper den? Priset verkar ju hyggligt iallafall.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg