Söker kontakt med person vid Italienska kusten

Jag och en vän ska paddla längs italienska kusten nu i vår. Vi startar den 14'e April med att köra ner till Medelhavet och ska sen paddla varson Prijon Kodiak runt Italien, en sträka på 250 mil ungefär.

Vi söker nu någonstans att parkera bilen under tiden vi är där. Det bästa vore i närheten av Venedig eller Genova. Är det en bit från kusten gör det inte så mycket.

Självklart ger vi något tillbaks till den snälla själ som är villig att hjälpa oss med detta.

mejla mig på info@johannordholm.com om du vill hjälpa till.

Hälsningar Johan Nordholm.
 
Vilket roligt projekt!

Tyvärr har jag inget att bidra med avseende er fråga men - en fråga till er, kommer ni skriva någon blogg etc.? Skojigt projekt att följa tror jag många, inklusive jag tycker.

/Rickard
 
Jajjamen. Vi kommer ligga ute på kayakingeurope.blogspot.com Det ligger vår A-plan där just nu vilket var Atlantkusten, men den sena våren har gjort att vi sadlat om och paddlar Italien istället.

J.
 
Tack!

Det var ett kanontips. kan nog fixa så vi kan lämna kajaken där medan vi hämtar bilen, eller så kanske dom har parkering :)

Tusen tack.

Är det någon som har tips på saker längs kusten så kan ni gärna berätta lite om det.

J
 
Kajaktiv

Give me a call, I can ask Prijon for contacts in Italy, Im sure they can help somehow.

They have some production and a good dealer network I believe in Italy, plus they have a base just in Slovenia on the border near Udine italy.

MVH

James"at"kajaktiv.se / 070 662 1995
 
Kollade eran blogg, den ser bra ut. Vill önska er lycka till.

Själv åker jag ner till Kroatien för att paddla en vecka med några italienare (vet dock inte var de bor i Italien) Vi måste paddla minst 3 mil per dag för att komma runt ön som målet är.
Är ju lite nervös för formen är inte bra. Fast det känns ju lite lättare när jag lite snabbt räknat ut att ni kommer paddla typ 6 mil om dagen. Då ska jag klara 3. Kan man tycka...

Kommer ni uppdatera eran blogg under tiden? Jag är nyfiken på hur ni planerat turen, utrustning och mat och dylikt. Skulle någon gång vilja blåband sträckan.

Lycka till nu.
 
Hej Jocke!

Vi blir inte missnöjda ifall vi inte klarar hela sträckan som vi tänkt. Det är väldigt mycket att köra 6 mil om dagen i en Kodiak, speciellt då vi vill se mycket av kusten också och inte bara köra på. Vi har mina egentillverkade småsegel som kan ge oss 1,5 knop vid lagom vind, det kommer vara skönt att känna att man kan vila lite mellan paddeltagen om vinden är den rätta. Jag gjorde dessa små för att slippa sitta och parera med höften hela tiden, nu räcker det med paddelstöd när seglet är så litet.

Vi kommer ta med oss lite billig grundmat från sverige, men inget frystorkat eller så. Det finns gott om bra råvaror att köpa och det är godare med färska grönsaker mm som vi köper på plats. Vi har en tarp med oss för de fina nätterna och ett yttertält ifall det är busväder. Vi kör säkert och paddlar inte ifall sjön går hög och vi landar ifall vi märker att det är busväder på gång. Som sagt har vi ingen press på oss över huvud taget.

Blå Bandet verkar spännande, det kräver också mer planering med tanke på de ganska strikta reglerna som är uppsatta, men det är klart att det vore spännande någon gång i framtiden.

Bloggen kommer uppdateras emellanåt. jag kan fota vår utrustning när vi har fixat allt nere i Eslöv den 13e April.

Vad ska ni köra för kajaker?
 
Va smart med segel. Du får gärna berätta hur du gjort seglet och hur det funkade.

Vi kommer Paddla några italienska kajakmodeller som heter "QajaQ"

Kolla:
www.qajaq.it

Bara så att ni vet på onsdag kan det bli 17 plus och det känns väldigt fint...

Fast vi går ut nu på söndag och då är det 13 plus, mulet och 10 m/s, och det är 10 grader mer än här hemma. PERFEKT!!!

Jag kanske hinner dra iväg ett inlägg innan ni åker ner. Kommer hem den 12:e.

Lite bilder från förra turen
 
Hej igen Jocke.

Fina bilder och fina kajaker! Jag hoppas på några sånna där dagar så man vågar ta fram kameran i kajaken :) Jag kan fixa bilder på seglet när jag sett att det fungerar, så jag inte skämmer ut mig helt, haha.

Du kan gärna mejla mig på info@johannordholm.com så ska du få mitt nummer. VI kan höras om det går innan du far iväg.

Johan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kursiv Söker boken "Paddla kajak i bohuslän" Paddling allmänt 7
krilars Söker någon som utför kajakreparationer Paddling allmänt 6
ChrL Söker neoprenlucka till Necky Looksha. Någon som säljer alt. kan sy? Omkrets 124cm, bredd 29cm, längd 46cm Paddling allmänt 1
GeorgeG Söker tips på kolfiber paddel Paddling allmänt 17
GeorgeG Söker råd inför kajakköp Paddling allmänt 9
fiskpropeller Ny inom paddling. Söker tips på kajaker. Paddling allmänt 18
larsn1 Söker tips för kanadensare i vildmarksmiljö Paddling allmänt 6
Lumberjack92 Söker turförslag, Kanadensare runt Göteborg ca 4 dagar Paddling allmänt 2
Lasse Be Söker förslag på iläggningplats norr Loftahamman Paddling allmänt 3
Elin75 Söker snabbt svar om paddling vid Ingarö/Björnö Paddling allmänt 0
Kalle-j Nybörjare söker hjälp Paddling allmänt 8
johan5588 Söker kajak med komfortsits & större ryggstöd? Paddling allmänt 10
håkankristensson Söker kajak guide till Stockholms norra skärgård. Paddling allmänt 0
REDJon Söker en kanot i Örebro trakterna Paddling allmänt 0
t68 Söker info om Glasser Clipper Paddling allmänt 3
Togt Skall köpa en kanot och söker tips. Paddling allmänt 11
annagundemark Söker dig paddlare, som paddlar kajaken "Crunch", norröver Paddling allmänt 0
gottern Söker tips på bra kanotvagn Paddling allmänt 2
Christian_swe Söker folk som vill gå ihop och bygga strippbygge i höst/vinter/vår - Sthlm Paddling allmänt 0
tuva99 Söker barnkajak Paddling allmänt 13
bikerider Söker materiel till gammal kanadensare Paddling allmänt 8
bluewing Söker tips om bra paddeljacka Paddling allmänt 15
svenake söker: kapell till Klepper 2-mans 70-tal Paddling allmänt 0
svenake söker: kapell till Klepper 2-man 70-tal Paddling allmänt 1
morre HEJ JAG SÖKER EFTER NEOPREN TILL ETT KAPELL Paddling allmänt 1
Grakka Söker kustjägarkajak Paddling allmänt 6
i4lean Söker mönster och material till paddelhandskar Paddling allmänt 0
Avslutatmedlemskapx Söker information om Bavaria, Falcon Paddling allmänt 1
Söker kajakställen och uthyrare i Norrland Paddling allmänt 3
MrNiklas Tips på kajak till kort person Paddling allmänt 8
Lackan Kajaktips stor person Paddling allmänt 3
surpaleijon Bekväm Kajak för en lång person. Paddling allmänt 2
PAF Racekajak för 40 kg person Paddling allmänt 3
harrbäcksand Vikt på person/kajak Paddling allmänt 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.