Pulsklockor

Tjena
Har kollat in litet pulsklockor men,,
valet står mellan Suunto X6HR kombinerad höjdklocka och pulsmätare eller Polar medelprisvariant.
Någon som har erfarenhet av båda eller var för sej?
Tackar på förhand
 
Har själv en Polar S610i sedan en tid. Jag tycker den fungerar utmärkt vid min löpträning. Dessutom är jag fräslt vid finessen att kunna koppla klockan till datorn (IR) vilket gör att man kan följa sin träning på ett bra sätt. Den medföljande mjukvaran är klart användbar.
Jag har ingen erfarenhet av Suunto men oftast får ju dessa klockor bra omdömen.

//P
 
en pulsklocka kan vara bra att ha ibland men jag personligen som har både en pulsklocka och en gps/pulsklocka tycker att de är kul ett tag men använder dem mycket sällan annat än för tester och liknande. Att kunna ladda över till datorn är en bra funktion men tyvärr är oftast programmvaran för dålig för att kunna göra något bra med den.
 
Programvara till pulsklockor

Siven; sa:
en pulsklocka kan vara bra att ha ibland men jag personligen som har både en pulsklocka och en gps/pulsklocka tycker att de är kul ett tag men använder dem mycket sällan annat än för tester och liknande. Att kunna ladda över till datorn är en bra funktion men tyvärr är oftast programvaran för dålig för att kunna göra något bra med den.

Jag har en Polar S410. När jag köpte den för några år sedan medföljde en enkel programvara som inte uppfyllde mina krav. Jag uppgraderade till en bättre version av samma program. Den uppfyllde inte heller mina krav. Men för något år sedan bytte Polar leverantör av programvara. Den nya programvaran heter Polar Precision Performance. Den tycker jag är alldeles utmärkt.

Rolf
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Johan R Nån med erfarenhet av ECG-pulsklockor Träning och hälsa 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.