Pris - prestanda

Hur pass prisvärda är svenska Peaks kläder jmfr. med ex. Haglöfs och andra. Får känsla av att man får betala lite väl mycket för varumärket...
 
Och det tycker du inte att du får göra för Haglöfs...
(Jag håller med dig om Peak, men inte är Haglöfs speciellt prisvärt, eller?)
/Johan
 
RedBreather; sa:
Jag undrar kanske mer spec. vilket märke som är mest prisvärt på jackor, byxor mm.

Själv använder jag Rab rakt igenom, skal, dun, underställ mm. Just skalplaggen tycker jag är prisvärda och väldigt funktionella. Jag föredrar eVENT före Gore-Tex. Vill man ha "flashiga" kläder väljer man kanske inte Rab, men det är klassiska plagg som står sig längre än gröna, oranga etc. som är snygga i max 2 år.
Dunkläderna kanske är lite dyra men otroligt bra och lätta, top of the line!

/Johan
 
RedBreather; sa:
Var hittar man "Rab"
http://www.rab.uk.com/

Jag ser Peak som väldigt mycket design med viss funktion. De har snyga kläder som presterar hyggligt, men de kan inte riktigt vara med och slåss mot de mer etablerade märkena. Peak gör ju också främst skidkläder och har ofta lösningar designade för detta, även om de nu släppt sin kolektion Black Light som enligt de själva ska vara alpinistens våta dröm. F.ö. så tycker jag Peak verkar hålla ganska pra kvalitet när det gäller produkter (dock är min egen erfarenhet begränsad). Jag brukar jämföra Peak med SailRacing för de som har lite koll på seglarkläder. SR gör mycket snygga kläder med ok funktion, men de kan knappast gämföras med exempelvis Musto. Lika lite som Peak kan jämföras med Arc'teryx.
Nåja, hoppas det hjälpte något iaf..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.