Poll: jägare vs icke jägare

Jägare = löser årligen statligt jaktkort. Inte jägare = löser ej statligt jaktkort.

  • Jägare

    Röster: 21 31.3%
  • Inte jägare

    Röster: 46 68.7%

  • Totala väljare
    67
Med tanke på de många jakttrådarna på senaste är jag lite intresserad av att veta hur många som titulerar sig som jägare respektive inte jägare på forumet. För att förenkla kan de som varje år löser statligt jaktkort bocka i jägare och övriga väljer det andra alternativet.
 
vem jagar vad?

Mitt alias "aktiv-jägare" är välkänt vid det här laget. Jag måste erkänna att namnet känns något fånigt men beslutet togs på ett par sekunder dagen efter ett ännu fånigare debattprogram på TV ang vargjakten. P g a av att jag deltog i vargjakten måste jag förbli anonym av olika orsaker.
Prestationen var att stå still i -16c kyla i blåsväder i 4 tim och sen var det över.

Jag ser att jag har debatterat med folk från i huvudsak från sthlms-området, värmland och södra sverige. Som väntat har jag stött på starkt motstånd i vargfrågan.
Och det är väl därför jag använder detta forum. Här hemma så existerar knappast debatten.
Och jag gillar debatter, jag har dessutom lärt mig en del. Även jag kan ha fel ibland.

14 st här här har kallats sig jägare och det är ju OK.
Det känns som om ni är pålästa och kunniga....särskilt nicklaz
Men jag har inte hört några konkreta jaktreferat ? eller har jag missat det?
Är tillägget "aktiv" speciellt bara för mig?
Då är frågan ...vem jagar vad??
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.