Polisen jagar brottsling i fjällen

Läste om en något kuslig nyhet. Polisen misstänker att en och samma man har turnerat runt i Norrbottensfjällen och brutit sig in i flera olika stugor. De tror att mannen planerar att övervintra och befarar att han kan vara beväpnad med pilbåge.

http://www.nsd.se/nyheter/arjeplog/mystiska-inbrott-i-fjallen-9642588.aspx

"Jag vill till hundra procent klara upp detta. Nu inväntar vi bara spårsnön. Någon gång måste han elda för kylan" säger Arjeplogspolisen.

Måste vara oerhört svårt att hitta någon som kan vilja hålla sig undan. Vad tror ni?
 
Tja, både the Unabomber och den där andra yngre killen borta i USA kunde ju hålla sig undan i åratal trots att FBI och lokala poliskårer sökte i rätt områden...

Ska bli intressant att höra vad som kommer ut av detta. Jakt med pilbåge är svårare än med kul/hagel -vapen men MYCKET tystare, så den delen av det hela lär inte hjälpa Yogi Bear och Harry Haffa att lokalisera killen. Och killarna i Operation Grouse levde rätt gott på några få renar dom till slut lyckades knäppa uppe på Hardangervidda - trots att både armén och Gestapo jagade dem frenetiskt med skarpare vapen än vad svensk landsbygdspolis kan använda nuförtiden...
 
Det lär ju vara nån med lokalkännedom

Nån särling utanför gemenskapen. En urspårad gammpöjk.
En fyllesame på villovägar
 
Man får la se , att påbörja och lägga ut feta spår för att få drevet efter sig känns lite som en utbildning till Sas eller Navyseals.Inget sker rumsrent i sådana miljöer - haha.


Fast det kanske är en prepper som ballat ur
 
Internet?

Undrar hur han klarar sig utan internet/smartphone? Kopplar han upp sig märks det ju via basstationerna förmodar jag. Kan inte vara jättmånga samtal från områdena med ödestugor så här års, eller?
 
Antingen är det en småpundig drömmande prepper som valsar omkring eller (mindre sannolikt) en proffsprepper som vill leka jage.

Det förstnämda är verkligen högoddsare , i marujanadimmorna så är han på flykt från zoombies.
Det blir hård vinter för han..hehe om hna inte vill synas
 
Alltså, jag ville ju inte orsaka någon större oro eller mediastorm utan bara "försvinna" ett tag och leka lite Robinson Cruse och liksom hitta mig själv som det heter. Tänkte att det skulle bli en längre period över vintern, än dessa 2 veckor jag har hållit mig borta men det blev lite trist till slut och kallt om fötterna, så nu är jag hemma igen! Hoppas alla sommarstugeägare kan förlåta mig! ...och att om hade bra försäkringar!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Fjaderlatt.se Jokkmokk-polisen och nedskräpning Fjällvandring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.