polarnätterna

Hej!

Tänkte åka upp till Abisko i jan-feb och fotografera lite norrsken, har någon av er varit uppe vid den tiden?
Tänkte ta mig upp till tältlägret nedanför Tjåmuhas ,och ligga över i kojan ett par nätter för att få en vacker bild över träsket när norrskenet spelar. Tänkte sen ta mig runt och ner till Kieron stugan, vet någon om just den stugan är öppen eller om det finns något annat skydd brevid,"vet att STF har den stugan till sina kurser".

Mvh Håkan.
 
Hej!

Tänkte åka upp till Abisko i jan-feb och fotografera lite norrsken, har någon av er varit uppe vid den tiden?
Tänkte ta mig upp till tältlägret nedanför Tjåmuhas ,och ligga över i kojan ett par nätter för att få en vacker bild över träsket när norrskenet spelar. Tänkte sen ta mig runt och ner till Kieron stugan, vet någon om just den stugan är öppen eller om det finns något annat skydd brevid,"vet att STF har den stugan till sina kurser".

Mvh Håkan.

Kieronstugan har bränts ner, allt enligt instruktion i den avlidne ägarens testamente.
Annars låter det som en fin tur, kåtan i lägret stod kvar i vart fall 2004 :).

"Polarnatten" i kirunatrakterna håller i sig ca 3 veckor vad jag minns, från mitten av december till början av januari...sen kommer solen tillbaka, fast i ganska blygsam skala den första tiden.

Kall, torr snö som ännu inte har packats av vinden. Kyla. Najs :).

//J
 
Polarnatt

Kan egentligen inte tillföra något till ämnet. Jag kunde bara inte låta bli att skriva på denna tråd med tanke på mitt nick.

Hoppas iaf att du lyckas fota fina bilder på norrskenet i polarnatten.

Mvh /Joel alias Polarnatt
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.