Pojke försvunnen - hittad

Fy fan vilket go kille!
Jag är klart imponerad.
Precis som officerarna säger så har även jag sett värnpliktiga bryta ihop för mindre saker.
Hoppas man får se ett inslag på nyheterna.

"Tittat på de fina färgerna i skogen" !!

En sådan kille får fem stjärnor (*****) av mig.

//Peter
 
Svinbra, jag hörde precis på radion, satt och funderade på om jag skulle starta en tråd i ämnet ifall sådan inte funnes.

Stod alltså under en gran, och hade mat kvar!

Men man blir ju rädd, inte bara för pojken utan även för att hela fenomenet att lärare fortfarande vågar visa barnen runt i naturen, ska eroderas. Om man inte längre ska våga skicka barnen på klassresa ut i naturen, ja då åker jag nån annanstans den dag jag ska uppfostra barn.

Jag har ingen aning om hur det gick till, men jag känner även med läraren/de vuxna. Vilken mardröm att komma fram och ha 17 istf 18 barn... Hur många år ska vi klaga på för stora klasser och för få vuxna i skolan?
 
Fy fan vilket go kille!
Jag är klart imponerad.
Precis som officerarna säger så har även jag sett värnpliktiga bryta ihop för mindre saker.

Ja killen är bra, och det slutat lyckligt.

Men de där värnpliktiga, ut i skogen med dem mera. Om de bryter ihop så lätt behöver de mera vana.
 
Jo det var roligt.

Roligt också att tv4 i inslaget om Kvikkjokk använde soliga fjällbilder från Kebnekaise. Fjäll som fjäll. :)
 
Roligt också att tv4 i inslaget om Kvikkjokk använde soliga fjällbilder från Kebnekaise. Fjäll som fjäll. :)

Jo, det där ser man ju lite då och då. Jag kommer osökt att tänka på filmatiseringen av 27 sekundmeter snö för några år sedan, som delvis spelades in vid och kring Kebnekaise fjällstation. Det var speciellt en sekvens under själva skidturen där man klippte från en kameravinkel med Duolbagornis omisskännliga topp i bakgrunden till en med Liddubáktis likaledes karaktäristiska västkam och Čeakčavággi, för att sedan genast återvända till Láddjuvággi. Inte bara en förflyttning på flera mil, utan även en direkt omkastning av riktning! Det är sådant som nog passerar gemene man obemärkt förbi, men är man bekant med området hajar man till... ;)
 
En kollega på SR Norrbotten använde en gång en pippifågel ur effektarkivet i ett reportage från skogslandet i norrbotten. Tog inte många sekunder efter sändning innan det ringde en ornitolog och påpekade att det var en ornitologisk sensation på G. Fågeln ifråga fanns nämligen bara i (typ) ett minimalt område i centrala amazonas och hade inte hörts av eller setts på 78 år... :)
 
Jo det var roligt.

Roligt också att tv4 i inslaget om Kvikkjokk använde soliga fjällbilder från Kebnekaise. Fjäll som fjäll. :)

Dn illustrerade en artikel om lavinolyckan på Mt Blanc härom veckan med en bild på Aiguille du midi. inte så fel i sig, men bildtexten påstod att den toppen (med kabinbana och allt) var Mont blanc.
 
Jag har ingen aning om hur det gick till, men jag känner även med läraren/de vuxna. Vilken mardröm att komma fram och ha 17 istf 18 barn... Hur många år ska vi klaga på för stora klasser och för få vuxna i skolan?

Skönt på sätt och vis att det den här gången verkade vara grabbens eget "fel", eftersom han inte höll sig till sin grupp.

Men senast igår hörde jag från en kompis som jobbar på en kommunal skola i Bergshamra, Solna (inga namn ;) ) att de där inte tycker att det behövs mer än en medföljande pedagog när man är på utflykt med klassen. Och då snackar vi om utflykter där det tar en halv sekund för ett barn att försvinna om det råkar stå på fel sida av tunnelbanedörrarna.

Min kompis var från sitt förra jobb van vid att man minst är två. "På våran skola tycker vi inte att det behövs" blev svaret.

"Vi måste se över våra rutiner" kommer det heta om någon unge kommer bort.
 
"Vi måste se över våra rutiner" kommer det heta om någon unge kommer bort.
Som Martin skriver kommer de säkert att säga, eller :


"vad tråkigt att föräldrarna upplever att deras barn är borta"
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.