Pannlampa

Hej,
Hittade inte rätt forum för min fråga... Här kommer den ändå: Är det någon därute som testat Petzl Tikka, dvs pannlampan med lysdioder? Att batteriet räcker länge har jag fattat, men hur är det med ljusstyrkan?
Mvh Sune
 
Pannlampan

Hej

Jag har haft min Petzel Tikka i snart en månad både privat och inom mitt jobb som officer. Och jag måste säga att man blir imponerad av den klara och stora ljusbilden som den ger. Jag kan dock inte rekommendera den om du ska springer orientering, pågrund av sin korta men breda ljusbild. Men behöver du en lampa för att hitta din prylar i ett mörkt tält eller extra ljus när du håller på med fältreparationer så kan jag varmt rekommendera den. Och det bästa av allt "storleken" du har den alltid med dig i fickan!!

Nöjd Tikka ägare!
 
Tack

Jag sökte på "pannlampa" hos Addnature och då får man inte upp alla. Alltså värdelös sökfunktion.
 
petzl

Nä gå över ån för vatten är talanglöst. Men över ån för bästa pris är väl ok ? I alla fall om ån bara är tre click på musen.

...Johan...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
varja Vilken pannlampa? Bo och sova 3
Pannlampa Bo och sova 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.