Paket

Snälla ge mig tips på ngn som säljer hela paket ner till skidåkning i Alperna, så som resa, boende med 1/2 pension+liftkort, gärna ngn som kör även över jul då vi skulle vilja fira jul med att åka skidor.
 
Snälla ge mig tips på ngn som säljer hela paket ner till skidåkning i Alperna, så som resa, boende med 1/2 pension+liftkort, gärna ngn som kör även över jul då vi skulle vilja fira jul med att åka skidor.

www.ucpa.se men då får du stå ut med att det även är helpension, skidutrustning och skidskola inkluderat. Enklare boende och alla är över 18 år gamla så inget för barnfamiljen alltså.
Men garanterat bra om skidåkning kommer i första rummet och boende och mat är lite mer sekundärt.
Sovbuss är default men kan väljas bor till förmån för flyg och annat pris.

/Patrik, nöjd UCPA-resenär
 
Låter VÄLDIGT intressant båda alternativen, ska kolla upp mer ingående ikväll!! Men kom gärna med fler förslag....
 
Langley är riktigt bra! Jag har åkt med dom ett gäng gånger, både med buss och flyg och bott på både hotell och i lägenhet.
Jag tycker alltid det har varit prisvärt.

UCPA har jag aldrig åkt med, en stor anledning är att man måste åka buss, eller rättare sagt, man kan ju ordna eget flyg men måste ändå betala för bussresan.
Dessutom vill jag både åka bräda och telisar, beroende på dagsform, förhållanden och humör, och det passar inte riktigt in i deras mall.
 
Langley är riktigt bra! Jag har åkt med dom ett gäng gånger, både med buss och flyg och bott på både hotell och i lägenhet.
Jag tycker alltid det har varit prisvärt.

UCPA har jag aldrig åkt med, en stor anledning är att man måste åka buss, eller rättare sagt, man kan ju ordna eget flyg men måste ändå betala för bussresan.
Dessutom vill jag både åka bräda och telisar, beroende på dagsform, förhållanden och humör, och det passar inte riktigt in i deras mall.

Nja, du får viss reduktion på UCPApriset om du åker med eget fixat flyg - jag fick 900kr avdrag på min resa v 3 eftersom jag för första gången ska flyg och inte åka sovbuss. Sovbus är betydligt bekvämare än sittbuss om du frågar mej. Sittbuss i 24h+ är tufft men sovbuss 24h vara 8-9h liggande i itten är helt OK för mej men det passar säkert inte alla. Och jag kliver normalt på UCPAbuss i Helsingborg dvs 8 timmar kortare enekl-resa än de från Sthlm.Särskilt på hemvägen är det nog 8 långa timmar mellan Hbg och Sthlm....

/Patrik
 
Kul att få tips på lite mer "ovanliga" arrangörer!! Verkar ju faktiskt som alla har hyfsat bra priser oxå!
Åkte med Alpresor sist vi var iväg men var väl inte helt nöjda med dem. Deras bussar var ju otroligt trånga!!
 
Nja, du får viss reduktion på UCPApriset om du åker med eget fixat flyg - jag fick 900kr avdrag på min resa v 3 eftersom jag för första gången ska flyg och inte åka sovbuss. Sovbus är betydligt bekvämare än sittbuss om du frågar mej. Sittbuss i 24h+ är tufft men sovbuss 24h vara 8-9h liggande i itten är helt OK för mej men det passar säkert inte alla. Och jag kliver normalt på UCPAbuss i Helsingborg dvs 8 timmar kortare enekl-resa än de från Sthlm.Särskilt på hemvägen är det nog 8 långa timmar mellan Hbg och Sthlm....

/Patrik

Det kanske är något nytt med avdraget, det var inte möjligt att ordna när jag frågade för ett eller två år sedan.
Och ja, sittbuss skulle jag nog inte ens fundera över. Sovbuss har jag åkt ett gäng gånger, två gånger har vi inte fått bädda pga halka och att chauffören inte ville ha liggande passagerare av säkerhetsskäl.
De där 8 timmarna som du har kortare gör nog stor skillnad, ja. Det tror jag också...

Men egentligen är det inte främst komforten utan det faktum att det kostar minst 1,5 extra dag ledighet att åka buss. Man får visserligen en extra skiddag också men ändå...
 
Tips!

Hej! Vill absolut rekommendera UCPA. Visst, enkelt boende, men skidskola, all mat, resan dit till ett bra pris. Reste med dem 2 veckor förra säsongen ( Chamonix och Argentiere) och det var suveränt/ Jenny
 
Jag har gjort ett antal resor med UCPA till franska alperna och har varit nöjd varje gång (dåligt väder kan man ju inte lasta arrangören för).

Har innan dess åkt både buss & flyg till alperna med andra bolag...

Det bästa med UCPA tycker jag är att "allt" ingår(mat, boende, buss, utrustning & guide) och nivån på guiderna/lärarna tycker jag har varit genomgående bra. Mat & boende är inte hotellstandard så om det är viktigt för dig så är nog en annan arrangör bättre (även om jag tycker maten är riktigt ok). Flyg eller buss är ju valfritt så det är väl varken + eller - (annat än att det inte ingår i priset).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
waltruz Köpa lägndskidor - paket.... Skidor allmänt 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.