Paddelsemester i vinter

Hej,

Är sugen på att dra iväg på någon solsemester nu i vinter. Vet någon om det finns möjlighet att kombinera detta med någon form av kajak-läger eller liknande. Eller något ställe där man eventuellt kan hyra en kajak och paddla, typ varje dag.

Jag är mest intresserad i flatwater-paddling.

MVH Christian
 
Jag tror att tidningen Paddling skrev om olika kajakresor under hösten - kolla deras hemsida om artikeln finns upplagd - minns tyvärr inte vilket nummer det var...

Beroende på vad du menar med flatwater-paddling så finns det ju ett gäng tävlingskajaker att hyra i anslutning till ett sporthotell på Mallorca också :)
 
jag försökte hyra kajak i spanien förra vintern, men det var tvärnobben. dom ansåg att det va för kallt i vattnet och det fanns ingen som kunde komma ut å rädda en å det va livsfarliga strömmar å det fanns inga försäkringar som tänkte ifall det hände nåt osv osv....
helt jävla hopplöst fast jag försökte övertyga dom om att det va ingen som behövde rädda mej å jag visade bilder från vinterpaddling i sverigen bland is å snö. men inget hjälpte.
så det va bara att glömma. enda alternativet hade väl varit att köpa en beg kajak å sen sälja den eller köpa en billig å bara lämna den sen.

det kanske finns andra uthyrare som inte är lika envist dumma?

jag mailade några innan åxå innan jag åkte men dom bara hänvisade till andra, så jag kom ingen stans där heller.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.