Packtunna

Är ute och letar efter packtunnor till canadensare.
Jag undrar om det finns någon som vet var man kan få tag i de blå tunnorna ,(50-100 L),som man brukar låna när man hyr kanot för att packa sin utrustning i.

Kanske är det någon som har andra bra förslag på packtunnor.

Tack
 
crosstompa; sa:
Är ute och letar efter packtunnor till canadensare.
Jag undrar om det finns någon som vet var man kan få tag i de blå tunnorna ,(50-100 L),som man brukar låna när man hyr kanot för att packa sin utrustning i.

Kanske är det någon som har andra bra förslag på packtunnor.

Tack

hej!

har själv haft några såna blå tunnor,för ett bra tag sen.. fick tag på de via en färg tillverkare (akso nobel) om jag inte minns helt fel,men annars om det går så snacka me ett stort färghus,annars kanske det finns och köpa via byggvarohus elelr något liknande? byggfirmor? annars får det väl bli northstar.se
(friluftsutr. -->förvaring-->packtunnor)

annars är alternativen vattentäta påsar,mkt smidagare att få fast i kanoten enligt mig,så jag haft problem att surra fast tunnor sen innan...

//max
 
crosstompa; sa:
Är ute och letar efter packtunnor till canadensare.
Jag undrar om det finns någon som vet var man kan få tag i de blå tunnorna ,(50-100 L),som man brukar låna när man hyr kanot för att packa sin utrustning i.

Kanske är det någon som har andra bra förslag på packtunnor.

Tack

Pröva med Skroten i Skene, de säljer inte bara tyg där...
 
Du bor ju i Östergötland.
Fd Gripen-fabriken pâ Tornby i Linköping (heter nâgot annat nu) hade sâdana tunnor till försäljning om man frâgade pâ lagret.
Brukade kosta lite i fikakassan.
Det är nog 8-9 âar sedan jag köpte mina där, men dom är toppen till mycket.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kraoutdoor Packtunna Paddling allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.