Packpåsar

Tänkte jag skulle köpa lite packpåsar till min utrustning. Men vet inte riktigt vad jag ska ha. Vilken modell rekommenderar ni? Storlek? Antal?

Nästa helg kommer jag vara i USA, så om det är något som finns billigt på REI hade det ju passat perfekt att köpa det då!
 
Hej Tobbe!

välj vattentätt till känsliga saker , icke vattentäta finner du billigt på ikea bl a.
Små plastpåsar typ fryspåsar funkar till mycket också. avstå de tunna och bräckliga dock.
kläm å känn!
lättvikt.
storlek efter vad du planerat lägga i.
antal efter behov.

Lycka till!!!
 
Jag tänkte köpa ett snöre, men vet inte hur långt jag ska ha, vad tycker ni?

Det är ungefär samma fråga.
 
Ok, är det så illa alltså?

Men du kanske kan berätta vilket snöre du valde, hur långt du köpte och vad du använder det till i alla fall?
 
Gillar Sea to Summit

Och kombinerar med vakuumpackare från Elgiganten.
Har lärt mig "the hard way" vad som är vattentätt och inte.

Jag paddlar.

mvh thomas
 
Köpte packpåsar på Intersport (McKinley) i vintras, 6-pack i olika färger. Lika praktiska som billiga. Inte vattentäta däremot. Vet inte storleken på varje påse, kanske 4-5 liter. Funkat fint på vandringar.
 
ZIP-loc

Passa på att köpa ZIP-loc påsar. Finns lite överallt, de är kanon till mat och smågrejor.
 
Ger min röst till Sea to Summit, och då det handlar om att packa lätt så är det Sea to Summit Ultra-Sil Nano som gäller. En till sovsäcken, en till kläderna, men har man nåt som är hårt och kantigt som behöver skyddspåse så skulle jag ta en robustare modell. Nano har jag använt i ryggan och i kajaken två år och har inte nött hål på det ännu.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
yps Packpåsar Lättpackning 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.