Outdoor research

Har tittat runt lite på skaljackor inför sommar/höst,vill ha en med öppningsbara sidor och öppningsbar rygg som KM froste, men tycker att det är mycket pengar, KM skryter ju mycket om miljöarbete, men varför lägga tillverkningen i asien och sedan transportera det över hela jorden innan det kommer fram?
Jag vet att de flesta kläder tillverkas i asien men när man ska betala 4-6000 kr så vill jag ju kunna stödja lokalfolk,nog om det.
Har sedan fastnat för Outdoor research jacka Forray är det någon som har erfarenhet/åsikter om dessa produkter?
Skulle vara tacksam för detta, för de säljs ju inte i Sverige officiellt måste specialbeställas.
Så man vill ju vara säker.
 
Jag har en OR Mentor jacket som jag är väldigt nöjd med. De håller väl samma klass som Arcteryx, Mountainhardwear och liknande tillverkare. En sak som jag tycker är kanon med min jacka är de hellånga sidodragkedjorna som gör att man kan öppna upp den helt. Samma finns på den jacka du kollat på såg jag. Den såg f ö intressant ut; skulle kunna tänka mig den som ett lite lättare alternativ för sommarbruk.
 
Rea hos backcountry.com för två år sen. Jag betalade en bit över 200 usd. Totalkostnad inkl frakt, tull, moms och speditionsavgift hamnade på ca 2700 har jag för mig. Nästan 2000 billigare än vad den gick på i Sverige då (addnature hade Mentor jacket i sitt sortiment då).
 
Storlek

Tycker du att storlekstabellen på deras hemsida stämmer?
Jag mejlade till Outdoor research å de tyckte att jag skulle göra en specialbeställning via addnature.se som har sin leverantör via extreme sport.dk,
Så jag skulle vilja veta detta innan jag lägger en order från usa eller via addnature.
 
Jag tycker det stämmer. Inga konstigheter med deras storlekar! Skriv gärna här hur det går med beställningen och dina intryck av jackan, jag blev som sagt lite intresserad av den också.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
klosa Outdoor research Kläder 2
0399 Outdoor research Kläder 1
vandraren83 Graninge Rock Outdoor? Kläder 0
albjoh RP outdoor gear?? Kläder 3
bowall McKilt och Outdoor Chaps Kläder 1
Malindo Ternua - outdoor gear frân Baskien Kläder 4
mtallberg Arrak Outdoor? Kläder 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.