Omsulning?

Har slitit upp ett hål på min Scarpa Dominator's. I övrigt är de helt ok och skönt ingånga. Nån som har erfarenhet av att sula om? Blir det bra, är det värt pengarna så här mot slutet av säsongen, gör man det själv eller lämnar man in? Alla tips uppskattas...
 
hej,

alt 1) lämna in till Tierra i Malmö. De skickar till Frankrike. Kostar 300 kr/par och 75 kr/tå. Tar ett par veckor. Resultatet blir jättejätte bra till en början men när sulan släpper, vilket den gör efter en tid så är det kört igen.

alt 2) Perssons skomakeri i Lund. Vet inga priser, bara att de limmar fast en sula under din gamla = sådär.

alt 3) Köp nya. Dyrt men roligt!

/Tina
 
Vart hittar jag sulor?

Min skomakare har kollat på skorna och om jag fixar gummit kunde han nog greja skorna.

Vart kan jag köpa omsulningsmaterial förutom Northstar, deras fraktavgift skäms ju inte direkt för sig?
 
I Fontainebleau finns en man i en ambulerande skoputsarbuss som kommer en gång i veckan till en speciell parkering som jag inte kommer ihåg. Han sæljer Five-Ten gummi. Kan inte han komma till Kjuge lite då och då? Varannan vecka skulle ræcka...
 
fixar du det shysting.
Kanske en gång i månaden på Kullen också!

Tierra tar lite mer än ett par veckor.
Lämnade in mina för snart två manader sedan, och de är fortfarande inte färdiga (var där och frågade idag).
Fast så lång tid brukar det inte ta.
Skomakaren i Lund som har erfarenhet av omsulning heter Pers skomakeri (inte Perssons).

/Ha det
 
Sosescalde i frankrike är rätt bra men i blnd låssnar det lite i kan´terna. Pers skomakeri i Lund som det heter suger fett. Blir inget bra alls precis som tina sa limmar en ny sula på den gammla.

Det nya budet är att den finns en riktigt duktig kille i Hlamstad som sular om. Har själv sett resultatet och det ser förstklassigt ut. Tydligen har det bara hänt en gång att det lossnat lite.

återkoimmer med nummer o adress
 
Min bror Anton kommer med följande hälsning från Halmstad:

Mathias "Lunkan" Lundqvist på Halmstad KK gör kanonbra omsulningar till bra pris. Tel. 070-9708967
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.