Om det vore val idag skulle du...

Hm, efter att ha sett kvällens nyheter så är jag benägen att hålla med :) Bluff och båg från alla partier, valfläsk (till skillnad från makrillfett, vilket skall tydligen vara väldigt nyttigt) osv.

~Paul~
 
Val och val

Vi fiskare är ganska bra på att ljuga själva men det rör ju inte hela svenska folket heller.
 
Strandskyddet?

Apropå fiska och politik*: Hur är det med strandskyddet? Moderaterna ville ju slopa det för några år sedan (vad det nu skulle ha för betydelse, kommunerna gör ju som dom vill). Sjöar där man kan gå på standen är trevligt, speciellt om man inte behöver åka så långt för att komma dit. Någon som vet vad dom går till val på nu?

*Nej, jag menar varken valfiske eller röstfiske.
 
När det gäller strandskyddet så har inget blivit ändrat, vad jag vet. Ändå tycker jag att det hela är jäkligt diffust.

I Karlskrona, vid Verkö finns det en bro. Intill den står det en villa, ca 45 m från bron. Det är ett bra fiskeställe och många vill fiska just på det stället. Men jag undrar vad som egentligen gäller.

~Paul~
 
Strandskyddet gäller fortfarande, eller i alla fall tills vidare. Modraterna är väl rätt så på det heta att avskaffa det rådande systemet.
Men sen förekommmer det som sagt lokala skillnader.

På tal om politik. Det var väl någon som för några veckor sen la fram förslaget att statet skulle använda några EU-pengar till att köpa ut yrkesfiskarna helt å hållet. För att på så sätt få liv på fickstammen i östersjön. Ingen som har några åsikter om det?

/
 
Jag tycker att det verkar som en bra ide´..för personligen är jag helt övertygad om att yrkesfisket är ett av de största hoten mot dom flesta fiskarterna.
Inte bara pga av att fisken dras upp utan tex vid trålning så förstörs lekplatser på havsbotten.Så EU pengar för att sätta yrkesfiskarna i skolbänken tycker jag låter som en plan.
 

avslutad210712

Gäst
A.S.; sa:
Strandskyddet gäller fortfarande, eller i alla fall tills vidare. Modraterna är väl rätt så på det heta att avskaffa det rådande systemet.
Men sen förekommmer det som sagt lokala skillnader.

På tal om politik. Det var väl någon som för några veckor sen la fram förslaget att statet skulle använda några EU-pengar till att köpa ut yrkesfiskarna helt å hållet. För att på så sätt få liv på fickstammen i östersjön. Ingen som har några åsikter om det?

/

Inte alla yrkesfiskare hoppas jag för hur i allsin dar skall vi då få tag på fisk till matbordet?
 
Köpa respirator

A.S.; sa:
På tal om politik. Det var väl någon som för några veckor sen la fram förslaget att statet skulle använda några EU-pengar till att köpa ut yrkesfiskarna helt å hållet. För att på så sätt få liv på fickstammen i östersjön. Ingen som har några åsikter om det?

/

Nja,inte några EU-pengar,men troligtvis medel från en ny Östersjömiljard,för att göra en samlad åtgärd för pölen.

http://www.wwf.se/go.wiz?doc=1078918&sid=6789993208181403161931360222050818140316

Hittade ingen länk till själva fiskebiten,men det är väl bara ett förslag än så länge.


peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bubble Fiska från klippa vid havet – val av spö, rulle Fiske 25
Morgan Val av fluga i Rogen Fiske 5
erske Val av flugspö Fiske 25
gubbenilådan Val av fiskespö Fiske 2
North shore Val av fluga? Fiske 13
Sweeper Hjälp med val av fiskeplatser i Dalälven... Fiske 2
LOOP32 Fick idag min Fiske 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.