• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Överlevnad och umgås?

Hej!
Jag vill lära mig basic överlevnads skills och tänkte bo i naturen under april och maj och undrar om det är någon/några som är intresserad av samma sak?

Tänkte att man först kunde lära sig på en "fast" plats runt en vandringsled någonstans nära samhället och sedan bli mer och mer mobil och använda sig av mindre och mindre bekvämligheter och redskap.
 
Det låter skoj tycker jag. Vilket område finns ni i? Själv bor jag i Götet men jun-jul kommer jag finnas i Arvika i Värmland.
Är dock mobil på lediga dagar.
 
Jag undrar samma, vart är ni lokaliserade? Jag ska på överlevnadskurs med Svenska Överlevnadssällskapet nästa vecka. Så efter det hoppas jag ha lärt mig lite mer :) Jag bor i Stockholm så kan tänka mig haka på om det är inom lagom bilavstånd härifrån.
 
Bushcrafting

Jag håller på med Bushcraft, vore kul att träffa likasinnade, jag finns i Göteborgsområdet. Överlevnad och bushcraft hänger ju ihop så om någon vill kan vi lära av varandra.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.