Överlevare

Hej alla överlevare.
Vi har precis startat en blogg om överlevnad, säkerhet, förberedelser och våran kärlek till naturen.
Under våren nu, ska vi börja publicera artiklar som vi tycker är intressanta, och är relevanta ur en överlevnadssynpunkt.

Jag tänkte att ni skulle få chansen att vara med och påverka innehållet. Personer som är intresserade av säkerhet, överlevnad och förberedelser för dessa, kommer att vara våran målgrupp. Det här blir en del av min målgruppsanalys.

Vad ni skulle tycka var intressant att läsa om?
Är det personligt upplevde saker, och berättelser från någon av våra skribenters liv, eller är det rena faktaartiklar med steg förr steg förklaringar. Det kanske sa vara något mitt emellan? Vad tycker ni?

För göra sidan så bra som möjligt behöver jag eran hjälp, så all hjälp jag kan få uppskattas verkligen. Släng iväg ett meddelande med dina tankar, det behöver inte vara något långt, bara lite snabba tankar.

Tack på förhand, inch
 
vätskeintag hur ska man dricka, när ska man dricka och varför dricker inte samerna på första törsten. det är de funderingarna jag har just nu.
 
Tja rätt beslut tidigt är som ego ser det grejen. Då har envar fördelarna av kraft, muskler och vett.
Så smalt som Sverige är kan de allra flesta gå ifrån problemen på ett par dagar. Sällan är värmen och vattenbristen problemen, men väl kylan och vätan. Så att kunna göra eld kan vara avgörande.
Mycket är ätbart om än trist.
Utan rörelseappart blir det vare sig förflyttning, vatten eller ved, trist läge.
 
Jag tycker det finns redan en massa bloggar och forum och liknande som tar upp ämnet verlevnad och det mesta är rätt ointressant. Om någon skulle ta sig tiden och sålla bland allt detta och samla detta på ett ställe skulle vara intressant. Lite av senaste nytt inom världen av överlevnad.

Men saker Marja säger, vätskeintag hur, var och när ska man dricka.

Även de gamla kunskaperna som har glömts bort av många, inerjuver med de gamle hade också varit intressant =)
 
Tack för tipsen. Jag skall ta dem till mig.

Det är helt klart som Johan säger att det redan finns massor bloggar och forum därute- men det är väl som på internet i övrigt; mycket bra men största delen är ganska ointressant. Det jag skriver är en del i min process att lära mig, så det är för egen vinning som jag skriver.

Återigen, tack för tipsen, inch
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Dan B En överlevare. Överlevnad 0
avslutat medlemskap 1003 Överlevare ..... Överlevnad 22
JohnnyL Överlevare Överlevnad 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.