Nybörjarfråga: Vad skiljer Friliftskartan från Friluftskartan Pro?

Jag har friluftskartan laddad i min Etrex Venture CX, och funderar på att köpa Pro-versionen istället.
Men, vad tillför det? Vad blir bättre? Är det värt pengarna?

Btw, kommer byta etrexen med en GPSMAP60CSX snart, hoppas att den är bättre...

Använder Gpsen när jag cyklar i skogen, letar fornlämningar och andra 'sevärdheter'. Skön avkoppling efter en jobbig dag på jobbet...

/Peter
 
Presentationen är bättre och områdena större. Men kartmaterialet är nog detsamma som "gröna kartan". DVS vägar kan skilja, men åar, sjöar, berg och andra naturliga saker är mer beständiga.
Det är tätare höjdkurvor mm.
 
Jag har idag gamla Friluftskartan i GPSmap 60C och den är lite seg att uppdatera kartan vid förflyttning och zoomning.
Nån som vet om Pro skulle bli ändå segare?
 
Jag beställde Friluftskartan PRO idag. Passade på att beställa en GPS60CXS + GA-25 + Cykelfäste så nu är jag välutrustad. Givetvis var kartan inte i lager så jag får inte paketet förrän i början på veckan.

SirfStarIII och navigeringsknappen är orsaken till att jag köper GPS60n.

/P
 
Jag har idag gamla Friluftskartan i GPSmap 60C och den är lite seg att uppdatera kartan vid förflyttning och zoomning.
Nån som vet om Pro skulle bli ändå segare?

Jag har en 76 CS som jag tidigare körde med gamla friluftskartan. Jag tycker det blev segare med Pro. Men jag kan ju ha laddat in mer kartmaterial nu än jag hade sist jag var ut med gamla kartan och det kan ju bero på det..
 
I min Quest så ställer jag ner detaljeringen till normal när jag har FriPro. (Kör med most i CN9). Med full detaljering och lite utzoomad så blir det segt med allt som ska ritas. Zoomar man in så ser man "allt".
 
Då har jag fått min 60CSX!
Javisst, den är bättre än Venture CX:
Den känns bättre, jag menar att den är robustare och rejälare.
Större skärm.
Ingång för yttre antenn.
Knapparna är bättre placerade, 'joysticken' är bra, en särskild knapp för 'Enter'.
Man kan manövererera i menyerna med en hand, tom när man cyklar.
Satelitmottagningen är överlägsen, SirfStar3 är lysande! Har satelittäckning inomhus.
Helnöjd hittills.

Fripro är också mycket bra.

/Peter


Jag har friluftskartan laddad i min Etrex Venture CX, och funderar på att köpa Pro-versionen istället.
Men, vad tillför det? Vad blir bättre? Är det värt pengarna?

Btw, kommer byta etrexen med en GPSMAP60CSX snart, hoppas att den är bättre...

Använder Gpsen när jag cyklar i skogen, letar fornlämningar och andra 'sevärdheter'. Skön avkoppling efter en jobbig dag på jobbet...

/Peter
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Plastex Nybörjarfråga OziExplorer Navigering 13
jonasolof Vad skiljer 60C fr 76C utom höljet/flytförmåga? Navigering 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.