Nybliven kajakist!

Nu har jag äntligen gjort slag i saken och köpt en kajak! Det blev en Point 65 Cunch Rocker med roder, jag hoppas verkligen inte att jag har gjort bort mig! Är det någon som har mer erfarenhet av den och kan dela med sig?
Det följde med flytväst, kapell och paddel så det skall väl köpas till paddelflottör, pump och lite vattentäta stuvpåsar sen är jag redo för nästa säsong, eller? Ni som har lite mer erfarenhet, vad mer behöver man för rekreationspaddling med någen enstaka övernattning? Jag kommer för det mesta paddla ensam och inomskärs.
 
Grattis!
Du har absolut inte gjort bort dig, självklart kommer den att funka alldeles ypperligt för både rekreationspaddling och en och en annan övernattning.

En sak jag kommer att tänka på är att en detalj som man ofta vill uppgradera när man köper paket är paddel. Kan vara värt att lägga någon extra krona på, känslan att paddla med en lätt, välbalanserad paddel och en billigare "standardpaddel" är ganska stor och något man uppskattar och märker även som nybörjare.

Ut och testa och ha det så bra!

/Rickard
 
Gratulerar! Det är en rolig kajak. Håller definitivt med om paddeln. Sandaler som gillar vatten tycker jag är trevligt.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.