• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nya Zeeland - skidåkning midsommar o framåt...

Planerar en tripp till Nya Zeeland, åka en massa skidor (Telemark), passa på att göra lite annat skoj... samt att hälsa på min lillasyster som jobbar där tillfälligt.


åker själv mest telemark, gör gärna toppturer mm , åker bräda sporadiskt... (gammal instruktör)


tid och längd för redan ännu ej bestämd, har hört bästa tiden lär vara från midsommar och framåt...


så jag har själv tänkt vara borta från midsommar och ca 4 veckor framåt ! kanske mer...


Var åker man bäst ? (gillar rätt brant åkning, lössnö, möjlighet att göra toppturer för helt orörd åkning)


Bada med delfiner ? klättra ? kanske cykla ? å annat kul ???


tips, reskompisar mm mottages gärna !


Any reason for not skiing is just a bad excuse !
 

Pekka!

Gäst
Queenstown!!!

Skidåkning kan ske både på nordön och sydön. Det största skidområdet heter Whakapapa och ligger centralt på nordön. Det är allmänt känt och mycket populärt med ca 680 meters höjdskillnad och ca 4 km långa pister. Från juni till November går det att åka. Jag rekommenderar starkt att du söker dig till Queenstown som är metropolen på sydön. Fantastiskt ställe!!! Coronet Peak och The remarkables ligger nära och är helt ok. Säsong fån mitten av Juni och framåt.


Pekka
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.