Ny stockholmsförare ?

Hej,

Jag tänkte fråga om någon känner till det arbete som just nu pågår med att ta fram en ny Stockholmsförare ? Jag hörde av någon kille på Klätterverket med att arbetet är i full gång men att den troligtvis inte kommer att bli klar i år utan kan väntas blir färdigställd nästa sommar/vår.

Någon som vet något ?
 
Ny förare...

Hallå där,
Jag känner samma frustration som du över att det inte finns någon ny förare över stockholm än eftersom det sagts att "den är på väg" under de senaste åren. Hörde ett rykte om att den finns på ett tryckeri i schweiz och ett om att det inte blir något förrän nästa sommar. Vet ej riktig vad som stämmer. Får du veta något vore nog jag mfl tacksam om du slängde ut detta på utsidan.

/Johan
 
Tips från de inblandade är till våren. (Jag är inte inblandad så fråga mig inte om närmare uppgifter, för det har jag inte.)
 
I väntans tider.

Hejsan, Vad bra att få ett något så när klart besked. Du har möjligtvis inte koll på vem/vilka som är "inblandade" ?
Mvh
Johan
 
Det är jag och Micke Widerberg som är "de inblandade". Arbetet går sakta men säkert framåt och vi beräknar, som sagt, att vara klara i vår.
 
Jodå, det kommer man nog att kunna. Vi är inte riktigt där i processen ännu. Än så länge håller vi bara på och åker runt, klättrar, ritar skisser, tar GPS-koordinater mm. Men vi försöker nog få ut meddelandet när vi kommit så långt:)
 
Nä usch! Jag har verkligen dragit för det här men jag måste ju informera om verkligheten.

Jag hade ganska mycket tid över för att börja jobba med föraren. Trodde jag. Men helt plötsligt i juni fick jag en halvtidstjänst på ett roligt jobb och strax efter kom jag in på ett magisterprogram på KTH. Så där försvann den tiden och lite till.

Så förararbetet har lagts ner från min sida. Det kommer dröja innan jag kan ta tag i ett sådant projekt igen. Jag vill inte tala för Micke men han har haft sina skäl att inte vilja ta tag i hela projektet ensam.

Så, om någon känner sig manad så är det bara att ta upp tråden. Maila Micke på micke@plonk.se.
 
Att ta över

Hej,
Tråkigt att projektet har lagts på is. Jag tror att vi alla vill att arbetet ska fortsätta och det är viktigt att vi hittar några andra som kan ta vid där ni har slutat.
Försök att beskriva projektet och vad det har gått ut på? Kanske var hela upplägget fel från början? Att inventrera alla klätterleder i och runt storstockholm är ett gigantiskt projekt och kanske borde göras av fler än de som varit med i projektet till nu?
Stockholms nätförare är en hit! Finns det inget från den man kan ta lärdom av? Jag tror på ett projekt där alla aktiva klättrare hjälps åt att samla in information samtidigt som en mindre grupp formaterar och publicerar materialet på internet... ungefär som Snf. En tryckt utgåva skulle kunna tas fram när materialet blivit tillräckligt komplett.
Men som sagt: Beskriv gärna projektet hur det har sett ut och hur mycket av det planerade arbetet som återstår. Kanske får vi nya idéer här på Utsidan.

/Peter Lundkvist
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.