Nu brinner det i knutarna...

...eller, inte riktigt kanske...Men lite bråttom är det ändå... :)

Jag ska till Jämtlandsfjällen inom kort för en solo-vandring och tänkte höra vad ni har för kommentarer om följande rutt:

Tåget till Enafors vandra till Ulvåtsjärn
Dag två gå mot Blåhammarens Fjällstation vidare till Storerikvollen i Norge.
Dag tre till Sylarnas Fjällstation
Dag fyra Storulvåns Fjällstation
(Dag fem Enafors)

Går det bussar från Storulvåns Fjällstation
till Enafors? Jag har sökt efter en tidtabell men inte funnit någon. Finns det nån med lite koll?


Ok, vad tror ni? Shoot!

/Andreas
 
Ungefär vad jag gjorde förra året i september. Det är en jättefin tur. Bussarna från Storulvån till Enafors körs av något taxibolag där och passar tågtiderna. Förra året gick den klockan 4 från Storulvån. Ring Storulvån, de har alla detaljer.
 
Gick från vålådalen till Storulvån. Var ute i två veckor men jag tyckte Sylarna var sämst även om tempeldalen var jävligt fin. Det var för mycket folk men man har ju olika preferenser. Folk blev drygare också. Folk hälsade inte längre. Ganska försåeligt i och för sig. Var ganska jobbigt att möta bokstavligen 50 pers på nedvägen. Det bor en stor jävla Ren vid storulvån som var cool. Men han pinkade nästan på min rygga så det tog väl udden av upplevelsen.
 
darkhippo; sa:
Går det bussar från Storulvåns Fjällstation
till Enafors? Jag har sökt efter en tidtabell men inte funnit någon. Finns det nån med lite koll?

Som sagt så körs det taxi/buss mellan Storulvån och Enafors, anpassat till tågtiderna. Förra veckan gick det tåg (om jag minns rätt) klockan 18:08 (nattåg till Gbg, Må-Fr,Sö) och 18:37 (nabotåget, Må-Lö) från Enafors, och då gick bussen 17:15 från Storulvån. Det går bra att ordna när du är i Storulvån, samma dag.

Man får säga till i receptionen så skriver de upp en på en lista. 90 kronor kostar det. Sitt på vänster sida så får du bäst utsikt tycker jag ;)

Ring Enafors Taxi om du undrar nåt. Deras nummer går att finna men jag kan bara riksnumret 0647..

/Satt till höger.
[Ändrat av millimeter 2005-08-10 kl 15:42]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nidob49 Muddus brinner Fjällvandring 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.