Multipla NMEA postioner i karta?

Söker en kartmotor som kan plotta flera 'realtime' NMEA strömmar i en karta. Dvs kunna visa postionen för ett antal olika bilar/grupper/enheter.
Jag har tillgång till NMEA-datat i form av virtuella COM-devicer i en PC. (Datat transporteras trådlöst via Wlan, Tetra, Gprs eller liknande)

För en ensam enhet är det ju simpelt, ta första bästa kart program så är det löst. Men när det böjar handla om att plotta flera enheter går jag bet. Jag har tittat lite på Hogias 'fleet management system' men de verkar vara lite overkill (avancerade/dyra?)
Har även tittat lite på amatörradiovärldens APRS, där det finns en del kul, men inget som passar denna appl.

Finns här någon som har några kul ide'er?

Mvh Klas
 
APRS finns som sagt, jag har byggt en halv-kommersiellt lösning som kör APRS.. Detta primärt för att jaga varmluftballonger.
Problemet är just som du nämner att tracka flera objekt samtidigt på ett smidigt sätt. Programmet UI-View gör detta, men har tyvärr inte stöd för någon vettig kartstandard. Det krävs att man konverterar kartor för att kunna nytta dessa i UI-View.
För mer information om just mitt bygge, gå till http://tuben.lugn.nu/APRS/
Lycka till,,,, Tubster
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.