Monterra

Väldigt lite, eller nästan ingen alls diskutionen om Garmin Monterra här på forumet.
Är det kanske bara jag som kör med det.
 
Det fanns en del när den skulle komma men den verkade inte fått fäste - den kom lite försent

Många körde ju med småskärmade etrexar och gps60/70 serien och när dessa skulle ersättas fanns vattentäta skal till mobiler och surfplattor som feta konkurrenter till Monterran.
Jag titta på den men fick ut en 7tums surfplatta gratis , bara och tjacka Viewranger och vattentätskal till den så har man en navigator av klass , som en elektronisk papperskarta.Gpsen på den är skitsnabb och lika känslig som en Garmin Gps 62 med Sirfstarchipsetet och stor skärm som fan.

Med programvarorna Viewranger,Ett vägnavigeringsprogram ala Eniro och GPS essentials så får man ut motsvarande prestanda.
Det sistnämda kan man få datafältsskärmar med all tänkbar info ala Garmins meny
 
Det fanns en del när den skulle komma men den verkade inte fått fäste - den kom lite försent

Många körde ju med småskärmade etrexar och gps60/70 serien och när dessa skulle ersättas fanns vattentäta skal till mobiler och surfplattor som feta konkurrenter till Monterran.
Jag titta på den men fick ut en 7tums surfplatta gratis , bara och tjacka Viewranger och vattentätskal till den så har man en navigator av klass , som en elektronisk papperskarta.Gpsen på den är skitsnabb och lika känslig som en Garmin Gps 62 med Sirfstarchipsetet och stor skärm som fan.

Med programvarorna Viewranger,Ett vägnavigeringsprogram ala Eniro och GPS essentials så får man ut motsvarande prestanda.
Det sistnämda kan man få datafältsskärmar med all tänkbar info ala Garmins meny
Spännande. Kommer vandringslederna med,och kan den rita spår.
 
Spännande. Kommer vandringslederna med,och kan den rita spår.

Ja för fan Viewrangernär ju bestyckad med terrängkarta och kan kan rita spår,hantera waypoints och rubbet med inställningar.

Vägnavegieringsprogramet Eniro kan ju användas när man går,cyklar eller åker mc/bil.Linte användbart om man klivit ur spaggetin och skall tråckla sig igenom urban terräng

Gps essentials använder jag mest för funktionen "Dashboard" som gör att man kan få en gigantisk datafälstskärm ala Garmin med all viktig info.SOluppgång,nedgång,månuppgång,nedgång,månfas,Gps tid,trippmätare,tripmätare,kurs,snittfart,vertikal fart,fart över grund, och whatever i stora drag.
Kompassen används väl ibland.
Men Gps essentials går ensamt att köra som navigator med kartor den stödjer men har inte forskat i den funktionen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
PONutti Garmin Monterra Navigering 4
avslutatmedlemskap160620 Garmin monterra Navigering 4
gundj Garmins nya inriktning. Monterra med Android. Navigering 78

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.