Monoski/Teleboard sökes

Är det nån som vet var man kan få tag på Monoski eller Teleboard...

Har varit på jakt efter en Monoski i ett par år nu.. Har väl inte gjort några rejäla kraftansträngningar för att hitta nån. Men de små kraftansträngingar jag ändå lagt ner på mitt sökande har inte gett nått resultat.
Nu när jag sökte på utsidans forum efter monoski upptäckte jag till min stora glädje att man har utvecklat Teleboard. Så nu har min jakt utökat sig i form av att jag även söker efter en Teleboard till ett bra pris.
 
Monoski i ett huj

Att fixa sin egna monoski är en baggis!

Då Monoskin är ett sällan förekommet åkdon i dagens skidbutiker får man fixa en själv..

Applicera ett par slalombindningar på en Störrtloppssnowboard. Placera bindningarna där det känns som att dom ska vara. Borra, Skruva, Klart. Placeras bindningarna lite längre bak går monon bättre i lössnö.

Ett måste är spännrämmen kring pjäxorna så att inte bindningarna släpper. Bindningarna är ju inte gjorda för vridningen i sidled som lätt uppkommer vid innerbindningen i en sväng.

//zebrarands-mono
 
Har fått tag på min första monoski (TUA split-tail) och blev så frälst att jag köpte en andra mono (ELAN pin-tail).

Även en tredje mono är nu på gång att införskaffas. Men kommer inte lägga ner nån energi på att göra om en snowboard, utan istället beställa en splirrans ny mono från frankrike där jag genom Monoski Sweden får ett väldigt bra pris.

Har under senaste året då mitt monoski-intresse bara växt mer och mer upptäckt att det bara blir fler och fler företag som börjar tillverka monoskis igen. Så kanske monoskin sakta men säkert är på väg tillbaka.
 
Jag har en Keil

Tjena.

Jag har en Keil utan bindningar om du är intresserad.
Den är tillverkad i en byhåla utanför Zell am See och är i mycket bra skick.

Om du är intresserad lägg ett bud.

Stiffe
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bengt F Pumpspännen sökes ! Snowboard 0
Coqrouge GAMMAL snowboard sökes (Sims eller Winterstick) Snowboard 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.