Modda Light Machine-yxor

Är det någon som satt på ett "Horn" på en Light
Machine-yxa? Har funderat på om det låter sig göras. Skulle var skönt att slippa luta knogarna mot isen... :)
 
Jag har. Det fungerar bra! Snickrade ihop dem själv, möjligen passar det även att köpa reservdelar till top machine och skruva på (?)
Nu menar jag allstå horn att vila pekfinger på. Slå i knogarna kan man ju iofs göra ändå...
 
Det är nämligen så att Grivel har en reservdel som de kallar just "The Horn" - ett knogskydd. Det är denna tingest jag är nyfiken på. Är det nån som monterat denna på ett par light machine?
 
Ja. Jag har satt ett par horn på mina light machine. Det fungerar alldeles utmärkt, men man måste slipa/skära bort det lilla svarta stödet längst ner för att det ska gå. Det är lite jobb, men helt klart värt det när man väl fått dit dem.
 
Var köper man ett Grivel-"Horn"

Var köper man en sådan tingest? Har inte hittat dem i någon butik vare sig på nätet eller "in real life"...
 
Re: Var köper man ett Grivel-

blisss; sa:
Var köper man en sådan tingest? Har inte hittat dem i någon butik vare sig på nätet eller "in real life"...

LGJ Klätter & Högfjäll, Addnature, Naturkompaniet Hantverkargatan samt Naturkompaniet Sveavägen säljer grivelgrejer enligt Granitbitens hemsida. Jag vet att även andra Naturkompanietbutiker kan ta hem grejer från Granitbiten (som är generalagent för Grivel).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ka BD-remmar till Grivel light machine Isklättring 3
jaketoad Grivel Light Machine Isklättring 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.