Miljövänligt tvätt/disk/duschmedel?

Re: Galltvål

Bulingen; sa:
Prova med galltvål! Inga konstiga kemikalier. Finns att köpa i välsorterade ICA-butiker och Clas Ohlson.

http://www.galltval.se/

Bulingen

Ok, lite OT här...

Galltvål kanske är både bra och miljövänligt, men när dom skriver såhär "GALLTVÅL® är tillverkad av endast naturliga ämnen och är därför helt miljövänlig." så måste besserwissern i mig proterstera.

Att något är "naturligt" garanterar absolut inte att det är "miljövänligt". Än mindre när det är "tillverkat av naturliga ämnen".

Petroleum är naturligt, asbest är naturligt, arsenik är naturligt, uran är naturligt...
 
en klar poäng där...

med det miljövänliga petroliumet...när nån bensinmack på åttio-nittotalet fick för sig att kalla olja för miljövänligt skrev jag en lunta och ko anmälde dem...och fick rätt...så får man inte skriva...men men...det är tillbaka ändå...miljövänligt är något bara när det är BÄTTRE för miljön...slog ko fast...men men...nu kom vi väl bort från tråden...uniren...om det finns kvar...weleda...om det finns kvar...urtekram...det är några märken som innehåller väldigt lite onödiga tillsatser iallfall...kolla annars på tex järna...de har eget reningsverk...i form av vattenrening..snygga vattenfall rätt o slätt...och släpper ut allt sitt...och det fungerar...nu är mitt sätt att skriva en klar förenkling av det hela och det ser bimbovarning ut...men jag förutsätter helt enkelt att alla hänger me...annars kan jag eller nån annan ta en bättre förklaring.../anna
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.