Militär hinderbana i östgötatrakten?

Någon som har koll på tillgången på militära hinderbanor? I mitt fall är det östgötatrakten som är intressant.

Kvarn har jag fått som förslag, Linköping verkar ha blivit till bostäder...
 
Kvarn är mig veterligen den enda hinderbanan i trakten. Dock är hinderbanan 1,5-2km, så det är en bit att springa mellan hindren, (12-13 st).

Huruvida civila får nyttja hinderbanan låter jag vara osagt, men jag har hört rykten om att civila inte får nyttja den pga att de saknar den utbildning och försäkring som krävs.
 
Bruk av militära utbildningsanordningar regleras eftersom ansvarsfrångan alltid uppkommer vid skador. På hinderbanor brukar skador vara frekventa. Men tala med IF och UtbA på Kvarn. De kan säkert ge dig besked. Nej är oxså ett besked. ;)
 
Jag får ringa och höra. Inte så länge sen jag tillhörde firman, får hoppas att det kan öppna någon grind!
 
Är det hinderbana i allmänhet eller det militärt fastställda hinderbanan som ser lika ut på alla regementen/motsv (den uppifrån s-formade)?
Den militärt likformiga hinderbanan har även efterfrågat bland de militärt (över-)intresserade på sldf.com här:
http://forum.soldf.com/index.php?/topic/18175-traena-paa-karlbergs-militaerhinderbana/

Närmast Östergötland tänkte jag nog på Karlsborg som dock ligger i Väster-dito och tror deras ligger innhägnad men minns inte säkert.

/Patrik, som växte upp några km från P6 hinderbana men den är riven och regementet nu högskola
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.