Merida Sport 7

Hej!


Jag är en vanlig svenssoncyklist som ska köpa ny cykel och tänkte slå till på nått med lite mer fart än min gamla damcykel. har vart och provat en Merida Sport 7 för 5395 kr idag, men har inte mycket att jämföra med. Några tankar och tips om Merida? vad ska jag tänka på vid köp av en cykel? Det är aluminiumram och dubbla aluminiumfälgar, navgenerator fram.

tack på förhand /Helena
 
Då jag själv säljer Merida, kan tala om att jag har mycket god erfarenhet.
Du får en väldigt vridstyv ram för att vara en standardcykel. Fälgarna tillhör också bland de starkaste i marknaden. Räkna inte med några ekerproblem när du köper Merida.

/Martin
 
Frun kör Merida och jag Nishiki. Meridan är en billig treväxlad klassisk "damcykel" medan min är en dyrare citybike - touringvariant. Kommer inte ihåg vad den heter på rak arm, man jag har varit väldigt nöjd med den. Nu börjar den bli rätt sliten och det är snart dags att byta. Mycket talar för att det blir en Nishiki igen. Jag är inte lika imponerad av kvaliteten på Meridan. Det känns lite halvtaskigt hopskruvat även om den är rätt skön att cykla på. Men som sagt så var den avsevärt mycket billigare. Meridas dyrare cyklar är förmodligen bättre?
 
Det är skillnad på Merida och Merida.
Vi har sålt billigare modeller producerade i Vietnam. De gjorde ingen glad. Däremot Sport 7 är producerad i Taiwan och är konstruerad för svenska marknaden. D.v.s. Rätt materialval för vårt bistra klimat. Monteringen från fabrik är bra och jag tror att det skall till rätt mycket klantighet från din cykelhandlare om du skall få ett dåligt monterat exemplar.

/Martin
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.