Merga olika blad på ekonomiska kartan?

Jag skulle vilja göra en tavla med karta över området kring sommarstället. Området täcks av 3 eller 4 filer av ekonomiska kartan som man kan köpa av Lantmäteriet i s.k. Djvu-format. Kartorna innehåller vita "kanter" utanför själva kartbladet som jag inte vill ha med i tavlan. Jag kan öppna dessa filer och titta på den, men inte exportera eller redigera på nåt vettigt sätt. Det går att spara som pdf, men då förlorar man signifikant i upplösning.
Vet någon om det finns ett program där man kan öppna och beskära Djvu-filer och sätta ihop 3 eller 4 redigerade filer till en stor fil? Eller exportera Djvu till TIFF eller liknande högupplöst bildfil för redigering i annat program?
Alternativet är väl skriva ut filerna var för sig och sen klipp och klistra, men det hade ju varit roligare om det gick att få ihop till en fil som sedan kunde skrivas ut hel.
 
Kanske är onödigt bökigt men: print screen -> klistra in och redigera i valfritt fotoredigeringsprogram.
 
Du behöver givetvis zooma in till rätt upplösning så många rutor att klippa och klista blir det ju...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.