I regel bör man väl gâ den naturliga kedjan, fast baklänges, sà att sága, dvs du bör reklamera i den butik dár du köpte skon (Intersport bestâr ju av enskilda handlare i ett "löst" sammansatt inköps- och marknadsförings-kooperativ, sâ jag tvivlar att nâgon annan affär inom samma grupp vill ha nâgot med din kánga att göra).
Skulle de inte vilja hjälpa till sâ bör du i andra hand kontakta generalagenten i Sverige.
Viktigt att námna (jag glömde detta i ovan inlágg om livstidsgaranti), är att dylika garantier brukar gálla enbart för problem som beror pâ klara fabrikationsfel och/eller materialfel.
Alltsâ, sammanfattandes, Livstids Garanti gáller för problem som uppstâr inom produktens normala livstid, förutsatt att det rör sig om klara fabrikations/materialfel. Produkten bör ha anvánts och vàrdats pà ett tillbörligt sátt.
Ovan är generellt. Om just Meindl har andra regler eller inte vet jag inte.
Mvh / Mats