Med risk för att bli utskrattad....

Hittade ett gammalt isfiskedunksprojekt längst bak i gömmorna i garaget.
Tänkte kanske det kan inspirera någon isfiskare till ett eget bygge.

Bilderna är "vitprickiga", det har stänkt på pimpeldunken vid någon lackering...

Jag har använt den några gånger, den funkar bra.
Man kan stå på ena skidan o köra som med en sparkstötting.
Man kan ju bygga en sådan här historia på flera sätt, men så här blev min.

Någon här på utsidan kanske har tillverkat något liknande projekt till isfisket ?

Kanske ska ge mig ut o fiska igen, isarna börjar ju lägga sig...
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    50.8 KB · Visningar: 1,297
  • 2.jpg
    2.jpg
    48.9 KB · Visningar: 1,145
  • 3.jpg
    3.jpg
    62 KB · Visningar: 1,299
  • 4.jpg
    4.jpg
    58.9 KB · Visningar: 1,181
  • 5.jpg
    5.jpg
    44.6 KB · Visningar: 1,162
  • 6.jpg
    6.jpg
    44.3 KB · Visningar: 1,148
Utskrattad? Fasiken att du inte kom ut med denna lite tidigare! Det hade ju varit den ultimata julklappen till mamma! Men nu blir det lite kort om tid...
 
Utskrattad? Fasiken att du inte kom ut med denna lite tidigare! Det hade ju varit den ultimata julklappen till mamma! Men nu blir det lite kort om tid...

Tack Ulrika !

Nu kan jag pusta ut, trodde ett tag jag skulle bli avstängd på livstid av forumvärdarna, trodde det fanns en gräns för dårprojekt, jag visade en kompis det här bygget en gång,
han har inte hört av sig sedan dess...
 
Du är en NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRD!!!

Ta det som en komplimang! Helt fantastiskt, du gjorde min kväll. (Jag är inte ironisk!)

Underbart bygge :)
 
Tack kära vänner !, det värmer !!!

På tal om projekt, vill ni se när vi ändå är igång min egenkonstrerade "tjuvfiske"dragsutrustningslåda ???
Har ing foton nu, men om intresse finnes., så går jag o fotar, o sätter in bilder.

Mvh Q
 
Senast ändrad:
Tack kära vänner !, det värmer !!!

På tal om projekt, vill ni se när vi ändå är igång min egenkonstrerade "tjuvfiske"dragsutrustningslåda ???
Har ing foton nu, men om intresse finnes., så går jag o fotar, o sätter in bilder.

Mvh Q

OBS ! Glömde skriva : TJUVFISKA INTE !!!, det är inte bra för nerverna, eller plånboken, samt
ett fult svek mot dom som äger vattnen och ev. jobbar med utsättning.
 
Peter är ju Utsidan egen Q =)

Håller fullständigt med

Tack kära vänner !, det värmer !!!

På tal om projekt, vill ni se när vi ändå är igång min egenkonstrerade "tjuvfiske"dragsutrustningslåda ???
Har ing foton nu, men om intresse finnes., så går jag o fotar, o sätter in bilder.

Mvh Q

Jag vill se!!!!!! (även fast jag inte fiskar på något annat ställe än ica´s frysdisk:)

Hoppas det är många som lånar denna tråd och delar med sig av galna och mindre galna projekt.
Mitt bidrag blir väl denna rygga
 
Senast ändrad:
Helt underbart genialisk! Magneten och antihalktejpen är pricken över i. Det enda problemet är väl att den är bökig att frakta en längre bit? Skulle jag göra något liknande skulle den gå att ha på ryggen och skidorna fästa i gångjärn så de kan fällas upp när den sitter på ryggen! En sånhär måste jag bara ta och göra mig men dina aluminiumkunskaper jag har inte så det får bli en annan lösning troligen i trä.
 
Helt underbart genialisk! Magneten och antihalktejpen är pricken över i. Det enda problemet är väl att den är bökig att frakta en längre bit? Skulle jag göra något liknande skulle den gå att ha på ryggen och skidorna fästa i gångjärn så de kan fällas upp när den sitter på ryggen! En sånhär måste jag bara ta och göra mig men dina aluminiumkunskaper jag har inte så det får bli en annan lösning troligen i trä.


Hmmm skogstoker, du har kanonideer !, att frakta den i bilen är lugnt, då jag lätt monterar bort
med två vingmuttrar "styrstången", skapelsen tar då inte så stor plats.
De där med aluminiumkunskaper, det fixar du lätt.
Din ide där om att göra en sådan dunk bärbar, kanske skulle modifiera den jag har med ryggsäcks-bärremmar från en kasserad ryggsäck, inte så tokigt tänkt....;)

Har även haft ideer om att installera en fotogenvärmare, gjord av en lampglastrasig fotogenlampa, inuti på en hylla, så man sitter varmt o gott, medans polarna får mag-gitarr och lungingrammofon, för att dom blivit kalla om stjärten...
Men då måste nog undersidan på sittplattan va skyddad av en aluminiumplåt,
så det inte tar eld i ars..t:)
 
Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.