Massor

Hej jag har klättrat i många år i Lysekil och inte hunnit med ens en lite del.
Det finns hur mycket som helst runt Lysekil vid lyse kyrka finns det bra leder och trevliga klättrare att prata med.
Vägen 162 från lysekil till gläborg ger ett litet prov på vad som finns ex. runt fjällabacken finns det en del korta med lite trixiga och Hallinden en höjdare men vissa tider var det något med fåglar där tror jag.
Nästan varenda berg har något att klättra på då mesta dels på västra och norra sidan en personlig favorit är en ganska enkel led ligger vid Sivikscamping man tar bilen till campingens parkering och går ner mot vattnet och vidare ut på bryggan vi de första sjöbodarna tag vänster rakt upp på berget och gå tills du kommer till en liten dal du kommer där att se väggen och kullerstensstranden nedanför ett mycket fint ställe leden är sprikan.
Det är en ganska enkel led bäst är den en sommardag då det är riktigt fint där.
Man kan toprepa om man vill det gör man genom att kolla runt hörnet åt höger om man har ryggen vänd mot vattnet där finns det en lite sprickgrotta som går att klättra osäkrad i upp nästan till toppen.

Som jag sagt tidigare det finns en massa att klättra på.
Har du båt kan du åka längs norra kanten i fjordarna då kommer du att se tusentals klätterställen

Lycka till
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Massor av tid Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.