Mångsidig vindsäck?

För att undvika fylla ryggsäcken eller pulkan med massor av ensidiga produkter som bara kan användas för en sak så är jag på jakt efter en vindsäck som funkar bra även som sovsäcköverdrag och som i bästa fall tål att användas för att släpa snö vid bivackgrävning.
Är det nån som sitter här på forumet med den ultimata vindsäcken/sovsäcksöverdraget så vore jag tacksam för omdömen, tips och råd!

MVH

Martin
 
Varför inte prova på att sy en egen vindsäck? Framsidan helt vind/vattentät och baksidan i vindtätt material? Då kan du ju få vilka finesser du vill på vindsäcken( dragkedjor eller tryckknappar- skidfästen eller t.o.m linfästen mm)? Vad jag har sett verkar det finnas mången händig man/kvinna här på utsidan som säkert kan hjälpa dig?
 
Hur ställer sig folk till att göra tvärt om dvs. använda sitt sovsäcksöverdrag som vindsäck? Jag kan tänka mig att det blir lite trångt om man ska kunna göra mat etc.

Bara en trevare, har ingen erfarenhet av vindsäckar men en hel del om att bo i sovsäcksöverdrag :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.