Maldiverna

Jag funderar på en dykresa till Maldiverna. Är det någon som kan tipsa mig om resebyråer, resor, platser, priser och annat vårt att tänka på inför en sådan resa?
Jag har fått ett tips om en resa till Kuredo i 10 dagar (7 dagar på plats) för 19700 kr inkl fri dykning på ett husrev. Är det billigt, bra eller inte? Finns det bättre alternativ?
 
meeru

Jag var på Meeru tilsammans med min fru förra året. Snorklade enbart men det var fantastiskt, även om vattnet jus då (november) inte var kristallklart. Kuredu har ryktet att vara lite mer party-ö, medans meeru är lite lugnare (och lyxigare=dyrare). De hade ett stort dykcenter även på Meeru. Miljön är HELT fantastisk. Vid våran första snorkling vid "husrevet" såg jag en sköldpadda efter ca 10 sekunder. Men som du säkert vet tog Maldivernas koraller en hård smäll pga höjda vattentemperaturer för ett par år sedan. De har återhämtat sig bra, men inte helt. Jag har även snorklat i Thailand och tyckte att det var bättre (men miljön annars på maldiverna slår Thai med hästlängder)
 
dykbåt

Hej,
ifall du mest är intresserad av att dyka (och mindre av sol och stränder) så kan du alltid kolla upp vad det kostar att åka med en dykbåt. Det gjorde jag och det var underbart. Man cruisar runt till de bästa ställena och behöver inte stanna runt ett enda rev. Sen stannar dom till vid stränder också, så man får en hel del av det med.


Mvh/
pia
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kretz Maldiverna? Dykning 5
pajaflow Maldiverna Dykning 0
pajaflow maldiverna dykning Dykning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.