Mad Rock Flash, töjer den sig?

Dags att skaffa nya klätterskor, mina Anasazi börjar bli lövtunna under stortån. Testade Mad Rock Flash på Karbin i Stockholm och dom satt superbra på mina fötter. Eftersom dom är av skinn så undrar jag hur lite över storleken, hur mycket töjer dom sig? På längden? Bredden? Det står mellan 9,5 och 10, 10 satt jätteskönt, men får inte bli större, 9,5 var något trång.

Någon som har haft dessa dojor tillräckigt länge för att veta?

/Björn
 
Har ett par Mugen som jag har använt i ca 4 mån. De har inte töjt sig så mycket på längden, men däremot har de töjt sig lite för mycket på bredden. Så mitt råd är nog att satsa på storleken mindre, i alla fall om du har smala fötter!

/jocke
 
Mina 46or satt lagom trångt när jag köpte dem, börjar nu (efter cirka 50 klättertimmar) bli riktigt trevliga. Visst töjer de sig lite, men inte mer än att de är "personligt utformade" numer.
 
Mugen/Flash

Hej och tack för svaren.

Mugen och Flash borde vara ganska olika eftersom Mugen är syntetisk och Flash är skinn. T.ex så töjde sig mina Anasazi (syntet) ganska lite, medan Stinger (läder) töjde sig mer.

Men om dina Flash bara format sig efter foten Niklas, så får jag hoppas att jag har samma tur. Ska testa dojorna en gång till innan jag slår till.
 
ursäktar sig

Jag skall be att få skämmas, jag har ju ett par phoenix! Jag skäms för min bristfälliga insikt i tingens natur.
Men de är trots allt läder skor från Mad Rock så något litet värde finns det kanske i mitt inlägg.

Hoppas att jag nu då inte kostat dig ett par skor du inte trivs i om en stund, då får du kontakta mig så kanske vi kan utarbeta någon form av kompensation för sveda och värk.
 
Phoenix

Aha! Ja ja, men de är ju läder i allafall. Flash har funnits så kort tid i Sverige att det kanske inte finns någon som provat. Man kan kanske anta att det är någorluna lika innom samma märke?? Tack ändå.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pfar Mad Rock? Sportklättring 11
slob Köpa Rock Empire i Tjeckien Sportklättring 6
Rock Empire selar Sportklättring 4
GustavOh Flash, återigen... Sportklättring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.