Limma Tyvek?

Är det nån som har erfarenhet av att limma Tyvek och hur det håller i längden?
Håller på att experimentera med vanligt kontaktlim och uppnår utomordentliga resultat på de restbitar jag limmat ihop.
Tex en remsa 90 mm bred som limmas ihop ca 50mm omlott håller för mer än 60kg i dragbelastning. På en smalare bit gick Tyveken sönder på annat ställe än där jag limmat när jag våldade ordentligt.

Har i vilket fall beställt 4,5 meter Tyvek som skall limmas ihop till ett tarptält med dimensioner så det ID BugLiner jag beställt tidigare får plats. Enligt Sketchup hamnar Tyvekvikten på 480 gram för nått som blir 1,25 högt i huvudändan, 2,20 lång sovdel. Klipper Tyveken så jag bara behöver limma "ryggåsen". Ev syr jag in en dragkedja i öppningen.

2743857079_05508ba619.jpg
 
Gorilla glue

På amerikanska forum använder gör -det -självare Superlim eller något som kallas Gorilla glue (vet inte vad det kan jämföras med eller om det finns på den svenska marknaden).
Vilken kvalitet på Tyvek använder du? Kvaliten som rekommenderas för tält är Tyvek 1443R.
Var köper du din Tyvek?
Har själv funderat på att göra en bivak i materialet.

Otto
 
Läckert!
Varför inte kolla med Henry Shires på Tarptent? Han lär ju veta numera...
Eller släng in en fråga på nåt av de amerikanska forum han hänger på, tex Backpackinglight eller Practicalbackpacking.
(Är du inte medlem på nåt av dem kan kanske jag eller Jörgen dänga in en fråga där)

Varifrån beställde du Tyvek?

Tillägg:
I instruktionerna till Tarptent Sublite står det såhär:
Tyvek can be easily glued or seam-sealed with either cyanoacrylate (super glue) or PVA adhesives.
 
hmm. slog mig i morse att om jag kapar Tyveken som jag tänkt får jag en vit sida ut och en med Tyvektexten...
Blir nog att förminska den lite så jag får ut båda sidorna i vitt utåt.

2746464674_fa13f18a3a.jpg


Höjd 115cm, bredd 138cm, längd 350cm.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin Fjäderlätt Tält i Tyvek - nu går de väl ändå för långt? Lättpackning 46

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.