Leavasjokk

Hejsan alla storfiskare....(och alla andra för den delen)...På grund av benbrott på min kära kompanion,så tvingas jag i sista stund göra om mina resplaner för fisket i Juli...Tänkte knata upp till Leavasjokk den 6:e Juli...Nu undrar jag om det finns nån som har åsikter om vart jag borde ta vägen..och vilken väg jag ska knalla upp...Är det bättre högre upp i jokken eller ska jag vara lite längre ner,så här i början av Juli.Det kanske är svårt att komma med några råd...men jag är jäkligt tacksam för allt jag kan få!!Har inte så många dagar på mig så jag skulle vilja hamna någorlunda rätt så snart som möjligt!Önskar alla en trevlig sommar med massor av "skitfiske"....Timo.
 
Hemkommen

Hejsan! Kom precis hem från ett underbart Leavasjokk,hade kalas väder hela veckan och såg inte en käft!Fisket var helt ok,med tanke på vädret.Fick några kalas rödingar på ung 1,5kg...och en massa fin röding i tjärnarna i närheten.....Jokken är lång och chansen att få vara helt ostörd är STOR!....Länge leve Leavas!!!Mvh.Timo.
 
Låter ju bra! Man kanske inte ska sluta tro på människan i alla fall ;) Ska själv en vecka till Finnmarksvidda snart, är hemma en dag och sen bär det av till Arjeplogsfjällen för vandring med lite fiske i 4-5 dar :)
 

avslutad210712

Gäst
Det borde vara jokken i Leavasvaggi som jag pacerade när jag gick över Mårma. Läste ett reportage i Mårmastugan och hade tänkt ta en tur där nästa år med fiskeutrustning. Fast jag förstår inte riktigt vad det är för fel med att det "bara" finns röding där......
 
Inte jag heller!Dessutom hyser jokken väldigt fina rödingar.Gunnar Westrins "fegis"skulle jag inte glömma i min flug ask,ett litet tips bara!Ha det gott!..europa12
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
europa12 Tre veckor i Leavasjokk och välijokk... Fiske 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.