LB-Tafs

Undrar om någon av er använder LB-Tafsar??
Och i så fall, använder ni er av metallringen för att fästa tafsen eller gör ni på annat vis.

Har funderingar ang. flytande tafs och metallring???


// TG
 
Jag...

har ett par LB flätade tafsar i flytande utförande. Jag klippte av metallringarna eftersom jag inte tyckte att de hade nån bra funktion...och ur recensionperspektiv så är dessa tafsar inte några av de mer prisvärda och kvalitativa jag kommit i kontakt med.

/Anders B
[Ändrat av brook 2002-08-21 kl 08:33]
 
Re: Jag...

brook; sa:
har ett par LB flätade tafsar i flytande utförande. Jag klippte av metallringarna eftersom jag inte tyckte att de hade nån bra funktion...och ur recensionperspektiv så är dessa tafsar inte några av de mer prisvärda och kvalitativa jag kommit i kontakt med.

/Anders B
[Ändrat av brook 2002-08-21 kl 08:33]

Låter intressant då jag själv just inhandlat ett par för att prova. Vad använder du själv? Alltid roligt med tips & trix..!!
 
Re: Jag...

brook; sa:
har ett par LB flätade tafsar i flytande utförande. Jag klippte av metallringarna eftersom jag inte tyckte att de hade nån bra funktion...och ur recensionperspektiv så är dessa tafsar inte några av de mer prisvärda och kvalitativa jag kommit i kontakt med.

/Anders B

Jag vet att detta ämnet har varit uppe tidigare.. Jag har dock inte riktigt fattat vad finessen är med dessa flätade tafsar förutom att de lägger ut sig fint(vilket e jäkligt trevligt). De flesta handlarna har slutat ta hem dom och satsar mer på pollytafsarna.. Sååå, Anders harru tid så kan du väl förklara för mig.
 
Jahapp...

välkommen till Tafsskolan!
Först så behöver ni en vacker kvinna....ehhh oj hoppsan fel sorts tafsande...

TG, jag använder olika fabrikat på tafsar men de som jag har tyckt bäst om hittills är Loops gamla (ja jag vet de är svåra att få tag på...) och Airflo's. Jag har även ett par Abu tafsar, och de funkar (och håller bra) men det är samma som med Loop tafsarna (svåra att få tag på).

Patric (BTW, gillar din sombrerobild;)), jag har polytafsar och de är ok om man vill (djupt) under ytan. Om man däremot vill flyta på ytan så föredrar jag flätade tafsar.

Sen så tycker jag att Polytafsarna är lite väl plaskiga och svårare att göra bra underhandskast med.

Sen så har jag den allmäna åsikten att både flätade och Polytafsar är (för) förbannat dyra...

Frågor ?

Class dismissed...

/Anders B
 
Re: Jahapp...

Hola!!

Angående polytafsarna så håller jag med fullständigt, vid snabbt strömmande vatten så använder jag poly-värstingsjunktafs för att få ner min streamers med mera.. Poly-flyt tycker gillar jag inte heller, brukar köra på himmaknutna infettade tafsar... Jag får helt enkelt gå å köpa en flättafs för att prova hur det blir!

Tack Anders för ett snabbt och rappt svar :)

(Angående Sombreron: Jag tror den vägde 4-5kg, efter en mexicansk afton med allt vad det innebär så var jag lite öm i nacken dagen efter.. Vill man va fin så får man lida pin!!)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
270590 tafs Fiske 9
Graip Tafs Fiske 18
Mikael-71 Tafs till jig Fiske 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.