Långvandring med start i februari

Är det någon mer än jag som bläddrat i en världsatlas och fastnat för östersjön och börjat fundera på att vandra runt den ?

Ser en del problem i att gå själv... även om det skulle gå givetvis... någon som är intresserad ?

Startdatumet på nästa tur är satt till tidigast den 3 januari och senast den 25 februari.

Någon som är intresserad eller bara vill bolla ideér isåfall maila mig!
 
låter hur spännande som helst... har tyvärr ingen erfarenhet av längre turer...
Hur lång tid beräknar du att turen skulle ta, och vet du någon ungefärlig sträcka?
 
antal mil

Hejsan. Väljer ni medelstora vägar, utan alltför långa omvägar blir stäckan ca 450 mil. Följer ni kusten hela vägen gissar jag att sträckan blir betydligt längre. Då inte sagt att jag tipsar om större vägar ;)

En liten fingervisning längd iaf.

mvh // Morgan - tog cykeln runt.
 
Ja både på detta och kommande:

Hej! jag såg detta lite sent.. nu är det mitten på april.heh

Jag är intresserad av att genomföra fler långa.."promenader" och andra expeditioner för den delen.
Jag korsade Scweiz och Frankrike själv, förra vintern så betecknar mig som väl erfaren långvandrare. Det kunnde vara skoj att göra någt tillsammans.

/ Henning
 
Re: antal mil

Hej Morgan!

Låter som en spännande tur som du cyklat

Jag undrar..Passerade du igenom Kalliningrad eller cyklade du runt.och i så fall hur bemöttes du, behövde du visum?

Mvh

Henning


umemorgan; sa:
Hejsan. Väljer ni medelstora vägar, utan alltför långa omvägar blir stäckan ca 450 mil. Följer ni kusten hela vägen gissar jag att sträckan blir betydligt längre. Då inte sagt att jag tipsar om större vägar ;)

En liten fingervisning längd iaf.

mvh // Morgan - tog cykeln runt.
 
Re: Re: antal mil

metamorf; sa:
Hej Morgan!

Låter som en spännande tur som du cyklat

Jag undrar..Passerade du igenom Kalliningrad eller cyklade du runt.och i så fall hur bemöttes du, behövde du visum?

Mvh

Henning


umemorgan; sa:
Hejsan. Väljer ni medelstora vägar, utan alltför långa omvägar blir stäckan ca 450 mil. Följer ni kusten hela vägen gissar jag att sträckan blir betydligt längre. Då inte sagt att jag tipsar om större vägar ;)

En liten fingervisning längd iaf.

mvh // Morgan - tog cykeln runt.

Hej Henning
Vi cyklade Polen-Littauen. Vi 'orkade' inte fixa visum innan, vilket jag förstår att man behöver. Jag vet inte hur känslig den där plutten av ryssland är, jag har förstått att det är en strategisk fd militärhamn, typ. Hur det är idag har jag dålig koll på, gissar att du får komma igenom om du har visum.

mvh // Morgan
 
Ryssland

Tack Morgan!

Det var vad jag misstänkte..Jag förstå det med att inte ha lust att fixa visum i förväg..har kollat in några aspekter av att färdas genom Ryssland tidigare..allt är lite besvärligt.

Men ni fick ett bra bemötande i de andra ländern antar jag!?

mvh Henning
 
Re: Ryssland

metamorf; sa:
Tack Morgan!

Det var vad jag misstänkte..Jag förstå det med att inte ha lust att fixa visum i förväg..har kollat in några aspekter av att färdas genom Ryssland tidigare..allt är lite besvärligt.

Men ni fick ett bra bemötande i de andra ländern antar jag!?

mvh Henning

Nästan inga problem. Tältade lite för nära en stad (i en stad) en helg, fick se prov på Ryssars dåliga ställning i baltländerna. Fick ta hand om en tjej som slagits och var i rätt dåligt skick. Jag är glad att vi kunde hjälpa, men det var rätt otäckt. Drar inte många över en kam, men ibland har man otur (tur för henne) och hamnar i otäcka situationer.

Folk tyckte allmänt att vi var knasiga som tältade, de sa att det var farligt i de tre baltländerna, men det funkade bra nästan jämt =)

Du kan maila om du har mer frågor, levinaturen@hotmail.com
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.